2019. nov. 25.

Overdose


Music Challenge: Queen - Bohemian Rhapsody

Sziasztok!
Őszintén szólva ez a dal igen nagy fejtörést okozott. Meg is ijedtem, amikor először olvastam, hogy erre a dalszövegre kell novellát írnom, de nem hátráltam meg. Próbáltam újragondolni, kicsit magamévá tenni a zene szövegét, de megtartani egyes pontokat, hogy felismerhető legyen a történet alapját nyújtó dal. Így született meg Mina és Momo tragédiába torkolló szerelmi története. Remélem tetszeni fog, és ezúttal sem okozok csalódást!


***

A raktár nyirkos betonpadlóján ülve, a sarokba lököm magam, nem törődve az üvegszilánkokkal, vagy a mindent beterítő mocsokkal. Nemsokára úgyis minden értelmét veszti. A táskám tartalmát a földre szóróm, hagyva, hogy a ruháim a sárban heverjenek. Undorodva nézek a szétgurult holmimra, de nincsen annyi erőm, hogy felálljak, és összeszedjem a már amúgy is ősrégi, kopott, elhasznált tárgyaimat. A kezemet is alig tudom a kanál fölé emelni, ha távolabb sodródott volna, abba a kínba biztosan beleszakadok.

Kiveszem a nadrágom zsebéből a kisméretű zacskót, és a tartalmának egy részét a kanálba öntöm. A fehér por úgy száll a levegőben, mint a friss hó. Micsoda gyönyörű látvány.

Hetedjére sikerül meggyújtanom az öngyújtót, korábban az izzadt hüvelykujjam folyton lecsúszott róla. Remegve tartom a tűz forrását a kanál alá, felmelegítve a benne levő, megnyugvást, örömöt, boldogságot nyújtó, és életben tartó szert. A fémre tapadt szenny összekeveredik az anyaggal, szürkés színt idézve elő, de nem törődöm vele, ha a vérem kibírja a heroint, egy kis mocsok sem fog ártani neki.
A számmal megtartva a kanál nyelét, a fecskendő után nyúlok. Az ujjaim közé szorítva a védő kupakot, szabadjára engedem a hosszú tűt. A metálon megcsillan a raktár tompa, sárgás fénye. Egy pillanatra lehunyom a szememet, és mélyet lélegzem. Állott levegő lengi körbe a termet. Sár, az eső elől menedéket kereső patkányok, és cigaretta füst szaga keveredik.
Felszívom az injekciós tűbe a folyadékká vált szert, és egyszerűen a földre teszem. A nadrágövemhez nyúlok, igyekezve kitépni a bőrt a helyéből, hogy végre rácsavarva a kezemre, elszoríthassam vele a vérkeringésemet. A kiduzzadó érbe szúrom a tűt, lassan engedve a szert a szervezetembe. Érzem ahogy az anyag átjárja az egész testemet, és bágyadt mosoly ül a megviselt, álmos arcomra.

Emlékszem, ahogy a tó partján szaladtunk, nem törődve a ruhánkat átitató esővel. Beleugrottunk a legnagyobb tócsákba, aztán átrohantunk a városon, gúnyt űzve minden nemkívánatos tekintetből. A piacon, a kirakatok útvesztőjében bujkálva, elloptunk egy nagy adag csirkehúst, majd egy virágüzlet lefödése alatt ettünk, mint két éhenkórász kislány, akik már egy hete nem láttak ennivalót. Felidézem a derűs mosolyt, ahogy beleharapott a jól átsült, fűszeres húsba, és azt a maszat nyomot a szája szélén. Mindig olyan ügyetlenül evett, hogy mire jól lakott, a fülét is összepiszkolta.

A hazavezető úton csupán az utcai lámpák elhaló fénye kísért minket, és a lágy szellő járta körbe a még mindig nedvtől csepegő ruházatunkat. Tudtam, hogy fél a sötétben ezért megfogtam a kezét. Olyan meleg volt az én jégcsappá fagyott tenyeremhez képest, hogy egyetlen másodperc alatt elkezdtem felolvadni.
– Mina – szorította meg a kezemet. – Meg fogsz fázni – váltott gyorsabb tempóra, utat törve az előttünk húzódó, sejtelmes feketeségben.

A csöppnyi lakásunkban felkapcsolta a két épen maradt fényforrást, és a fürdőbe szaladva, megengedte a forró vizet, hogy az égető kékség megtöltse a kádat. A tusfürdő miatt a citrus illat egészen a hálószobáig kúszott.

Amikor Momo belépett az ajtón, már csupán az alsóneműjét viselte. A fehér melltartó és a hozzá passzoló csipke alsó tökéletesen simultak a bársonyos bőrére. A vékony, mégis izmos testét érő halvány, sárgás fény csak még gyönyörűbbé, kívánatosabbá tette a lányt.
– Nem jössz? – kérdezte végigtekintve rajtam. Az arca meglepődést tükrözött, ahogy ráeszmélt arra, én még mindig ruhában vagyok. Közelebb lépett, és megragadva a rámtapadt pólóm alját, óvatosan csúsztatta le rólam az anyagot. – Erre nem lesz szükséged – puszilta meg a vállamat, ahogy engedte a földre hullani a ruhadarabot. Az ajka érintésétől kirázott a hideg. – És erre sem – gombolta ki a farmeremet, letolva azt. Ahogy kiléptem a földön heverő nadrágomból, Momo megfogta a kezemet, és a fürdőbe húzott.

A zöld szobanövények jól benőtték a helyet, az apró fürdő úgy nézett ki, mint két kis kertész ügyesen gondozott melegháza, és imádtuk. Óvatosan lépkedtünk, nehogy felborítsunk valamit a szűkös helyiségben. Segítettem eloldozni Momo melltartójának kapcsait. A háta olyan volt, mint egy kecses rajzvászon, ami csak a körmeimmel létrehozott absztrakt festményre várt.

A forró habtengerben ülve, egymással szemben csodáltuk a másik kipirult arcát. Boldogság lengte be a gőztől homályos szobát. Az eddig sajgó végtagjaim most teljesen kiolvadtak, és az egész testem átmelegedett. A lány vígan mesélő hangja madár ciripelésként szállt körbe az egész fürdőn, ugrálva minden egyes levelen, körbefordulva a csapokon, egyenesen a fülembe érve. Amikor nevetett, a szoba világosabbá vált.
Kebleit éppen hogy takarta a víz, és ahogy apadni kezdett a minket takaró hab, egyre nagyobb rálátást nyertem Momo csodás testére. Nem volt porcikája, amelyet ne ismertem volna, mégis mindig káprázattal tekintettem bőrének minden egyes milliméterére.

Valóság lenne?
Vagy csak egy élethű álomkép?

Nehézkesen nyitom fel a pilláimat, mintha minden egyes szálon ólom ülne. Felemelem a fejemet, hogy az égre nézhessek, de csupán a raktár rozsdás tetőszerkezete tekint vissza rám. Elvágták előlem a reményt. A saját testem rabjaként ülök ebben az isten háta mögötti helyiségben, egy csöppnyi boldogságért esedezve. Eladom a józan eszemet az ördögnek, hogy végre érezhessek valamit a szenvedésen kívül, de a kaszás csak nevetve nyújtja át az ajándékát, hiszen tudja, hogy a hatás csupán pár órát fog tartani. Nincs menekvés a valóságból.

Remegve emelem a kezemet a magasba. A száraz, sajgó bőrömet beszínezte a mocsok, a körmöm alatt fekete sáv húzódik. Rossz ránézni. Pisztolyt formálok az ujjaimból, majd a tarkómhoz emelem a fegyvert. Érzem az eszköz súlyát. A hideg acél kesztyűként simul a kezembe. A tenyerem égni kezd. Olyan halkan veszem a levegőt, mintha nem is léteznék. Az izzadtság végigfolyik a homlokomon, a pulcsimra cseppenve, sötét foltot hagyva maga után. Meghúzom a ravaszt.

Mi történne, ha tényleg meghalnék? Ha megölném a bennem élő démont, és újjászületnék, úgy élve az életemet, mintha a sötét időszak sosem létezett volna. Eltűnne a világ, nem létezne az univerzum, és semmivé válna minden, ami valaha fontos volt számomra. Őt mégsem tudnám elfelejteni. Hiába próbálnám kiűzni az emlékezetemből, Momo a legszebb álmaimban úgyis utat találna magának, hogy ismét visszatérjen hozzám. Sosem akarnék felébredni.
A kegyetlen világ még irgatlanabbá vált, mióta a lány nincsen mellettem. A nappalok végeláthatatlan szenvedésbe torkollnak, az éjszakák felemésztenek, cél nélkül tengődök, sokszor azt sem tudva, hogy hol kötök ki a nap végén, vagy hogy egyáltalán kivé váltam.

Sokszor azt kívánom, bárcsak meg sem születtem volna.

– Nem bírom ezt! – kiáltotta a lány. – Többet akarok, jobbat! Élni akarok! – csattogtatta a szekrény ajtaját, ahogy a ruháit pakolászta a táskába. Az sem érdekelte, ha összegyűrődnek, csak tuszkolta a holmiját, hogy minél több elférjen az útitáskában.
– Beszéljük meg, kérlek. Minden rendben lesz – próbáltam nyugtatni, de ahogy a vállához értem, azonnal megrándult, jelezve, hogy nem kér az érintésemből.
– Folyton ezt mondod, de semmi sem változik – húzta össze a cipzárt, a táskát egészen a bejárati ajtóig hajítva. – Három éve lakunk ebben a nyamvadt városban. Itt a hétvégi mise a legnagyobb esemény. Ez nem élet.
– Eleinte szeretted – jegyeztem meg csüggedten. Elballagtam az ágy mellett levő éjjeliszekrényig, majd kezembe véve a rajta díszelgő, bekeretezett képet, könny lepte el a szememet.
– Szerettem, de többre vágytam. Egy nagyobb városra, nyüzsgésre, új barátokra. Nem egy porfészekben megrohadni – szúr szíven a kíméletlen szavaival.
– Boldogak voltunk – néztem a képet, ami Momo születésnapján készült. Tortát sütöttem neki, amivel végül nevetve dobáltuk egymást. Még a mennyezet is habos volt aznap. – Most is boldogak lehetnénk.
– Én nem vagyok az – emelte meg a hangját.
– Kérlek, Momo – léptem közelebb hozzá, az ujjaimat az övéi közé csúsztatva. – Maradj – nyögtem ki a szót, a lány vállára döntve a homlokomat.
– Nem lehet – engedte el a kezemet, távolabb húzódva tőlem. – Mennem kell – ragadta meg a táskát, majd kitárva az ajtót, egyszerűen kisétált az életemből. 

Nem volt elég számára az egyszerű élet, én pedig féltem a nagyvárostól. Álmai voltak, nagyra törő vágyai, én pedig egy üres lélekként úsztam az élet hullámaival. Hátráltattam, visszahúztam, nem engedtem kibontakozni, és ez lett a vége...

Levegőért kapkodva nyomom mindkét kezemet a szívemre, mintha ezzel el tudnám állítani az emlékkép okozta fájdalmat. Nem bírom ezt a gyötrelmet. Felőröl a tudat, hogy azon a napon hagytam őt elmenni, abban reménykedve, hogy úgyis visszatér hozzám. Hittem abban, hogy a kisujjunk köré tekert vörös fonál öszeköt minket, és ez az anyag kiállja az idő próbáját, legyőzve minden nehézséget. Azzal győzködtem magam, hogy egymásnak vagyunk teremtve. A szál mégis elszakadt, és a lány szabadságért esedezve repült ki a szerelmünk fojtogató fészkéből. Túl önző voltam.

Ismét a kanálért nyúlok, beleöntve a zacskó minden tartalmát, az utolsó porszemig. Türelmetlenül várom az anyag oldódását, folyton az ajkamba harapva, hogy enyhítsem a rajtam ülő nyugtalanságot. Büszkén nézem az injekcióba felszívott kész terméket. Rengeteg van a fecskendőben, de talán pont ez kell nekem. Egy kis plusz löket, egy csepp valódi öröm.
A vénámba jutva, a heroin ellazít, magához ölel, kedvesen simogatja a hátamat, szorosan betakar egy puha, meleg pokróccal, és szerető puszit nyom a homlokomra. A szívdobogásom lelassul, és akkora mámor vesz hatalmába, hogy táncolni támad kedvem.

Úgy táncoltunk, az ágyon, hogy levertük az összes plüss állatot, és minden egyes párnát. A magasba ugrottunk, nem törődve azzal, hogy a rugók talán nem bírnak meg ennyi strapálást. Momo úgy szállt a levegőben, mint egy tündér. A hálóinge egészen a derekáig csúszott, így egy pillanatra kivillantak a formás combjai.

Odakint hullott a hó, de abban az apró lakásban mindig meleg volt. Szerettem az ilyen éjszakákat, amikor elfelejtve a világot, csak egymásnak éltünk. Úgy viselkedtünk mint két őrült, mégis teljesen megértettük egymást.
– Táncos akarok lenni – pördült a levegőben a lány.
– Az csodás lenne – nyújtottam a kezemet az irányába. A matracra borultam, magam után húzva őt is. – Én lennék az első számú rajongód.
– Most nem vagy az? – kérdezte felém fordulva, megjátszott sértődöttséggel a hangjában.
– A rajongód vagyok, mióta megismertelek – értem az arcához. Közelebb hajolva, lágy csókot hintettem Momo puha ajkára. Úgy passzoltunk egymáshoz, mint a tej és a sütemény. Elengedhetetlen kiegészítői voltunk egymásnak.
– Szeretném, ha mindig mellettem maradnál – mondta, elválva tőlem. A derekamra ült, és játékosan mosolygott rám. A haja rendezetlenül omlott a vállára, és az arcán halvány pír jelent meg.
– Ezt megígérem – fordítottam magam alá, a feje fölött lefogva mindkét kezét, hogy ne tudjon szabadulni. Fiatalok voltunk, felelőtlenek, és őrülten szerelmesek.

Ahogy lekerültek a ruhadarabok, és megpillantottam Momo csupasz testét, átjárt a féktelen vágy. Az éjjeliszekrényen ülő lámpa halvány fénye megtört a lány vonzó domborulatain. Résnyire nyitott ajkán kapkodta a levegőt, ingerlő tekintetével csak engem figyelt, szó nélkül invitálva közelebb magához. Simogató keze bejárta testem minden pontját, és nem sajnáltam viszonozni a kényeztetését. A sóhajaink, és halk nyögéseink áradata szonátává alakulva, beitta magát a szoba falába. Izzadtság áztatta testünk egymáshoz tapadt, és abban a régimódi szoba, fülledt levegőjében, egymást ölelve éltük át az öröm legnagyobb hullámait.  

A halk pihegését hallgattam. Szerettem megvárni, amíg elaludt, és csak utána szenderülni álomba. A füle mögé tűrtem az arcába lógó hajtincset, majd megsimogattam a válla selymes bőrét. Momo gyönyörű látványa annyira elkápráztatott, hogy egy pillanatra sem akartam lehunyni a szememet, nehogy eltűnjön előlem. A vörös ajkát, a hosszú szempilláit, a pisze orrát csakis magamnak akartam.

Nem alhatok el, mégis olyan fáradtnak érzem magam. Hideg van, remegnek a végtagjaim. Összehúzódom a földön, magamra terítve a kabátomat, de semmit sem ér. Az egész lényem didereg. A fény kezd elszürkülni, mintha áramszünet lenne, és a kinti eső hangja is teljesen eltompul.

Már semmi sem számít igazán. Nincs értelme az életemnek, sőt, sosem volt. Nincsenek céljaim, álmaim, vágyaim, nélküle senki vagyok, jelentéktelen teremtés, aki csak arra született, hogy átadja a szívét a válsztottjának. De így, hogy ő már nincsen, valójában én sem létezem.

Végigfut a gerincemen a borzongás. A testem folyton sajog. Egyszerűen kirepül belőlem az erő. Lehunyom a szememet, és magamban elköszönök mindenkitől, akivel valaha találkoztam. Búcsút veszek az árusoktól a piacon, majd a halász bácsiktól, és a virágüzletben dolgozó néniktől, sőt a házunk környékén ólálkodó macskától is. Csak egyetlen személytől nem tudok elválni.

Utoljára tekintek fel. Sérti a szememet a fény, mintha ezáltal is bűnhődnék, de megerőltetem magam, és a távolban egy női sziluettet pillantok meg. Nincsen erőm felállni, és hiába kínozom magam még szólalni sem tudok. Magamban ismételgetem a lány nevét, abban reménykedve, hogy még mindig megérti a pillantásom néma sugallatát. Csak bámulom az elmosott körvonalat, és hagyom, hogy a rámnehezedő fáradtság a szárnyai alá véve, magával ragadjon.



Így a végére érve, feltennék nektek néhány kérdést. Egyrészt tudom, hogy milyen nehéz megfogalmazni egy kommentet, főleg ha annak tartalmaznia kell valamilyen kritikát is, másrészt érdekel a ti véleményetek is, hogy hogyan gondolnátok tovább a történetet.
•Mit gondoltok, kinek a sziluettjét látta Mina?
•Valós személy volt, vagy csak a képzelete játszadozott vele?
•A novella végén Mina „elalszik”. Szerintetek ez mit takar, itt ér véget a történet, vagy tartogat még az élet számára egyet s mást? 

21 megjegyzés:

  1. Szia!
    Na jó:(

    Először is. A Twice a lelkem csücske és sose olvastam még velük egyetlen jó (magyar) történetet sem, szóval köszönöm neked, hogy végre eleget tettél az elvárásaimnak és megajándékoztál eggyel.

    Tetszett, ahogyan szépen sorjában megjelenítetted a lányok közös múltját Mina emlékein keresztül, a sorok csak úgy vittek magukkal.

    Őszintén szólva, nálam a drog téma mindig vegyes érzelmeket kelt, mert egyrészt megértem, hogy az emberek miért nyúlnak olykor kábítószerhez, másrészt meg tisztában vagyok vele, hogy rengeteg más módja is van annak, hogy túljussunk az életünk egy nehéz időszakán anélkül is, hogy tönkretennénk magunkat.
    Ez a véleményem itt is fent állt, ha nem sejtettem volna, hogy hogyan végződik a sztori, akkor helyenként már könyörögtem volna Minának, hogy fejezze ezt be, mert nem megoldás.

    Momo kirohanását nem teljesen értettem. Hiszen ha annyira nagyobb városba szeretett volna költözni, miért ne ülhetett volna le Minával, hogy megbeszéljék ezt?

    Valamiért borzalmasan elszomorított ez a történet amúgy. xD Mármint úgy sajnáltam szegény Minát, ő tényleg nem csinált semmit és mégis ezt kapta az élettől és így a történet végére rámtelepedett egyfajta melankólia.

    Amúgy, a szeretnék a kérdéseidre válaszolni, de fogalmam sincs. Az is lehet, hogy Mina az egészet csak képzelte és nem jelent meg ott senki. Az is, hogy Momo felbukkant. Az én értelmezésem szerint, legalábbis, ahogyan a fejem összerakta a képet, Mina számára a történet itt véget ér, és még a haldokló reménysugarai miatt képzelte azt, hogy megjelenik valaki mellette az utolsó perceiben. Mindenesetre, jobb szeretném, ha valami pozitív lenne a vége, mert na, akkor jó minden, ha happy end van, ugyanakkor meg ez így is illene a sztorihoz.

    Köszönöm, hogy olvashattam, kíváncsian várom a következő írásod is! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      De örülök, hogy jónak ítéled ezt a novellámat, köszönöm szépen!
      Élveztem írni a visszaemlékezéseket, Mina jelenét már kevésbe, de nem panaszkodom. Egyetértek veled a drogokkal kapcsolatos véleményedről, és sajna nem tudtam olyan hosszúra írni, hogy kifejtsem miért döntött így a lány, mert már túlmagyarázásnak éreztem volna, de máskor jobban odafigyelek az ilyen részletekre.
      És így visszanézve bánom, hogy nem írtam le konkrétabban, hogy Momo miért hagyta magára Minát. Az egyikőjük menni akart, a másik maradni, az egyikőjüknek elég volt az egyszerű élet, a másik többre vágyott. De hogy ezt miért nem foglaltam bele, az számomra is rejtély marad. Lehet, hogy az elmémben megvolt maga a történet, ezért én értettem az okokat, így kimaradt. Huppszi.:))

      Ezt a melankólikus hangulatot tudatosan szántam a történetnek és az olvasóknak, úgyhogy külön örülök annak, hogy tényleg eljutott hozzád.

      Én köszönöm, hogy írtál!

      Törlés
  2. Szia!

    Először is azzal kezdeném, hogy nem szeretem a yurit, sőt. Kifejezetten távol áll tőlem, és ahogy valakinek a yaoit, úgy nekem a yurit még elképzelni is rossz. Ezért sokat vártam saját magamra, hogy ne elvakult véleményt mondjak neked, csak mert nekem egy téma nem fekszik. Egyébként meglepő módon, ez a része volt az, amit miután elengedtem már nem is zavart, hogy két nő drámába torkollott szerelméről kell olvasnom.

    Viszont ami nagyon zavart, az a rengeteg elírás, és néhol helyesírási hibát is találtam. A második bekezdésnél már szembe is kerültem egy névelős hibával, ami nagyon bántotta a szemem.
    "Kiveszem a nadrágom zsebéből az kisméretű zacskót"
    De ahogy láttam a legtöbb hibád a magánhangzóknál volt, gyakran keverted össze őket, legtöbbször hosszúval írtad azt, amit egyébként röviddel kellene. Mint például: bujkálva, csirkehúst, átsült, fülét, tőlem, útitáska.
    Volt olyan is, amit egybe írtál, amit alapból külön kellene, illetve néhol nem egészen értettem a mondatokat a szavak miatt - de nem ez a legjobb kifejezés rá, egész egyszerűen ledöbbentem, amikor egy elírás mellé még egy olyan szó is társult, mint a "dobogáltuk". Végül is lehet, hogy ez csak számomra egy nem létező szó, nem tudom XD Nekem különös volt.
    A helyesírási hibákról nem is beszélve, ami számomra már abszolút élvezhetetlenné tette az olvasást. Egyszerűen nem tudtam a cselekményszál vezetésére koncentrálni ennyi hiba mellett.

    Habár azt mondtad, hogy az egyszerű írás híve vagy, és nem is szereted a túlbonyolított, lírai mondatokat; el kell mondanom, hogy én ezt a stílust, ilyen kivitelezésben már túl egyszerűnek találom. Sokáig tanakodtam, hogy ezt a kritikámat bevállaljam-e, mert tudom, valószínűleg egyedüli vagyok ebben a témában, senki nem fog velem egyetérteni, de most mégis úgy éreztem, hogy az én oldalamról is le kell írnom azt, amit gondolok. Nagyon szeretem az összetett, túlbonyolított, elvont leírásokat, DE! Tisztában vagyok vele, hogy az egyszerű fogalmazás is lehet jó, viszont nekem ez már túlzóan az volt néhány helyen. Egy ütős jelzővel már érdekesebbé lehet tenni egy adott mondatot, de nálad valamiért úgy éreztem most, mintha nem is érdekelne. Pedig szerintem néhány helyre elfért volna egy erős melléknév, méginkább megnyomva a mondatod súlyát. Valahol pedig már indokolatlanul sok volt.
    "Remegve tartom a tűz forrását a kanál alá, felmelegítve a benne levő, megnyugvást, örömöt, boldogságot nyújtó, és életben tartó szert."
    Ezt csak azért emelem ki most, mert valahol túl sok van, a novellád nagy részében meg nem volt; szerintem nem találtad meg az egyensúlyt.

    Viszont a hasonlataid tetszettek, volt is olyan aminél megálltam és visszaolvastam, annyira megragadta a tekintetem. Azokat jólesett olvasni és úgy gondolom, hogy nagyon kiemelte a oneshotod.

    Még egy apró észrevétel: a történet két síkon fut, legalábbis én úgy érzékeltem. Szerintem sokkal könnyebben tudna az olvasó is váltani, ha a múlt leírását valamilyen módon kiemelnéd, akár dőlt betűvel.

    Nagyon sajnálom a negatív, nyers véleményem, azonban úgy gondoltam, hogy ezektől most nem kímélhetlek meg, mert tényleg sok a hiba benne. Azt viszont elfogadom, hogy neked az egyszerű írás jobban fekszik, mert hát mindenkinek más a stílusa, csak szerettem volna az én oldalamról is megközelíteni ezt.

    Tényleg nagyon sajnálom, nem akartalak vele megbántani, és remélem, hogy a következő megint annyira fog tetszeni, mint az előző novellád.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Először is nem sértődtem meg, de a kommented szíven ütött, és nem feltétlenül a tartalma, sokkal inkább a megfogalmazása miatt. Nem szeretnék kommentet analizálni, de röviden leírom, hogy amíg korábban azt beszéltük, építő jellegű kritikákat írunk, nekem ez sokkal inkább romboló hatású volt.
      Utólag rájöttem, hogy a laptopom nem mentette el a kijavított file-t, én pedig nem olvastam át posztolás után is a novellát, ezért volt benne ennyi hiba, ez igenis az én bűnöm. Viszont a yuri jelenlétének kritizálása már messze nem objektív megközelítés az oldaladról. Én sem szeretem a yaoit, mégsem írom oda minden második oneshothoz hogy jaj fúj fiú x fiú, olyan rossz volt olvasni.
      A jelzős kérdés is már csak személyes ízlés, de eddig egyszer sem kaptam meg hogy üres vagy túl kevés lenne a fogalmazásom, főleg nem ilyen stílusban. Persze tudom, hogy telerakhatnék jelzővel minden egyes sort, de miért tegyem, ha az egyszerűen nem indokolt, ráadásul nehezen olvashatóvá teszi a szöveget, és elvesz az élményből is, mert nehezen lesz értelmezhető. Ez mégiscsak epika. Aki lírát szeretne, az olvasson verset. Nameg olvastam az írások között sokkal egyszerűbben megfogalmazott novellát is, úgyhogy nem értem miért nálam robbant ez a bomba.
      Az epikára kitérve pedig... általában a cselekményre kerül a hangsúly, amiről egyetlen gondolatot sem ejtettél, pedig valahol úgy érzem, ez lett volna a lényeg.

      A múltra utaló részeket átraktam dőlt betűsre, de őszintén szólva engem zavar, főleg hogy az első ilyen bekeztés alapból azzal a szóval kezdődik, hogy "emlékszem", ami már érzékelteti az időváltást. Plussz fura, hogy a líraimegfogalmazás oké, de a múlt időt magyarázzam túl azzal hogy dőlt betűsbe teszem, különben nem érthető... Na mindegy.

      Kiváncsi leszek a következő véleményedre.

      Törlés
    2. Szia!

      Sajnálom, ha számodra romboló hatású volt a kritikám, én nem annak szántam, és igazság szerint próbáltam magam visszafogni amikor az észrevételeimet írtam, valahol biztosan bántó szavakat használhattam, egyáltalán nem állt szándékomban, csupán néhol az én oldalamról is megközelítettem a dolgokat. A hibáidban pedig azért emeltem ki a szavakat, és hoztam példát, hogy ne csak üres szavakkal dobálózzak, hogy példákat is felhozzak, amivel alátámaszthatom ezt. Hát ezzel sem Téged akartalak kritizálni, csak a hibás szavakra akartalak rávilágítani. Részemről úgy gondolom, hogy az építősége pont abban rejlett, hogy kiemeltem a rossz szóhasználataid, mert mondhattam volna annyit is, hogy egyszerűen nem tetszett, de abban semmi indokoltság nem lett volna, amit én most egyébként jogosnak érzek.
      Ugyanakkor ha ellenőrzöd, ha nem, ha nem mentette a kijavított fájlt, ha igen, a novellád akkor is ilyen állapotban került ki, én pedig nem tudhattam az igazságot, hogy valamilyen mentésed eltűnt.

      Valamit félreértettél; igaz hogy nem szeretem a yurit, és ezt le is írtam őszintén, viszont csak ennyi történt, a novelládban nem kritizáltam a szereplőid, csupán leírtam az én nézőpontomból nézve is. Nem ment a történet rovására a nőxnő az én szemszögemből, csupán kellő időt biztosítottam magamnak az olvasására, hogy ne ez alapján mondjak negatívat, ami így is történt. Egyébként tegnap olvastam el, vagyis a novellád már akkor 5 napja kint volt, így szerintem egyszer ellenőrizhetted volna, amivel elkerülhetted volna a hibákat. Idő hiányában mindenki szenved, sajnálom, ha ez volt a probléma.

      A jelzőt pedig pontosan azért említettem, mert valahol túl sokat használsz egy mondaton belül, valahol pedig egyáltalán nem. Nekem ez feltűnt miközben olvastam, így hát erre is szerettem volna felhívni a figyelmed. Nem akartalak ezzel sem megbántani, és egy mondatomban sem említem, hogy üresnek gondolnám a leírt gondolataid; annyit mondtam, hogy néhány helyen, egy-egy erősebb jelzővel jobban meglehetett volna nyomni a mondatod súlyát.
      Tudom, hogy ízlés kérdése a líraiság, viszont ebben sem értek veled feltétlenül egyet, mert miért ne lehetne egy történetben is megcsillogtatni a gyönyörű leírást, miért csak egy versben lehet?

      Habár azt mondtad nem sértődtél meg, nekem ez a válaszadás most mégis annak a jelét mutatja. Persze tisztában voltam vele, hogy ilyenkor eltöpreng az ember minden dolgon, beindul a védekező mechanizmusa, de szerintem most néhol félreértettél és sokkal többet képzeltél a kritikámba, amit nem romboló jelleggel szántam. Sajnálom, ha bántó szavakat használtam, nem állt szándékomban. Legközelebb jobban oda fogok figyelni, hogy ne gondold romboló jellegűnek a kritikám.

      Törlés
    3. Megint szia! :))
      Ebben a kommentedben már egyáltalán nem éreztem semmilyen negativitást, így már mindent értek. A korábbinál csak picit erősen fogalmaztál ezért értettem félre!

      Ne haragudj, és remélem a következő írásomban nem csalódsz!:)

      Törlés
  3. Szia! ^^

    Kérdéseidre válaszolva, szerintem Mina csak képzelte az egészet, hogy Momo megjelenne stb, mivel a történetben sehol nem tettél említést arra, hogy ez egy olyan raktár lenne, amit mind a ketten ismernek, szóval Mina az elválásuk után is rátalálhatott. És szerintem a végén meghal, vagyis remélem, szeretem a depiendeket :D Tudom beteges, de hat az élet altalaban szarul végződik #bepositive.

    Én szeretem a te történeteid, és ebben az os-ban is voltak nagyon jó leírások es hasonlatok, amik nekem nagyon tetszettek, rögtön az elején példaul ahogy bemutattad a raktárat. Viszont azt hiszem az is az elején volt, ahol viszonylag sok melléknevet használtál a drog jellemzésére, ami nekem kicsit túlzás volt.
    A fürdőszoba leirás is tetszett, főleg, ahogy Momo hangját jellemezted az szerintem nagyon ötletes volt!
    Maga a cselekmény az már nagyon sokszor fel lett dolgozva, és ezért igazából nem tudtam annyira várni, vagy izgatott lenni a végével kapcsolatban. Mondhatni számítottam rá, hogy mi lesz a vége, vagy miről fog szólni, már az elején. De ezt szerencsére a pozitív dolgok valamennyire ellensúlyozták.
    Viszoooont... Ki kell emelnem, hogy néhol voltak kisebb-nagyobb elírások, amik kizökkentettek az olvasásból, ilyen volt például a "folytogató fészkéből. Tűl önző voltam." helyesen fojtogat, pontos j-vel, és Túl ú betűvel. Vessző hibákat is láttam, habár a vesszőkben én sem vagyok tökéletes, úgyhogy mind amit láttam nem biztos, hogy tényleg hiba, de van amiben biztos vagyok. Még amire szeretném felhvni a figyelmed az a múlt/jelen idő keverése, amivel én is szintén néha megszenvedek, főleg ha jelenben olvasok könyvet és utána neki ülök megírni valamit, most ami feltűnt az ez a rész volt konkrétan "– Boldogak voltunk – nézem a képet" itt a nézem jelenben van, de minden mást múltban irtál.
    Imádtam hogy a visszaemlékezesek között ott volt egy emlék, amikor Momo evett, ugyanis én szeretek enni, és ez szamomra olyan igazan bensőseges jelent volt, főleg a maszat a szájának a sarkában :D Szeretem az ilyen igazán őszinte életszerű jeleneteket történetekben, amik egyszerűek mégis elérik az ember szívét.

    Egyébként a történettől eltekintve, én sose értettem amikor egy pár azért válik szét, mert az egyik itt akar élni, a másik ott akar, vagy stb stb. Szerintem hogyha valakik igazán szeretik egymást akkor meg kell találni az arany középutat, mert ha valakit igazan szeretsz, akkor nélküle még mindig rosszabb, mint mondjuk egy nagy városban a kisváros helyett. Persze én még sohasem voltam kapcsolatban, meg szerelmes, úgyhogy nem tudhatom mi zajlik le az emberekben igazából.

    Még, ami nagyon tetszett az ez a rész volt " A háta olyan volt, mint egy kecses rajzvászon, ami csak a körmeimmel létrehozott absztrakt festményre várt.", néha, amikor mások alkotásait olvasom arra szoktam gondolni, hogy bárcsak én is tudné ilyeneket írni, és ez például egy ilyen momentum volt nálam :$

    Köszönöm, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Bocsi a késői válaszért, de eddig azt sem tudtam, hol áll a fejem. Köszönöm a véleményedet/kritikádat!
      A hibáimat igyekszem javítani és máskor jobban odafigyelek a helyesírásra is!
      Szerintem a merőben eltérő jövőkép elég jó válóok, és sajna nem tud mindenki kompromisszumot kötni.:)

      Törlés
  4. Szia!

    Talán egy vagy két yurit olvastam életem során, nem a kedvencem ez a máfaj valamiért, annyra nem is ismerem a női idolokat, de ahogy olvastam a történetedet, ez meglepő módon nem zavart benne, szóval ez piros pont. Talán azért is lehetett, mert nem vitted túlzásba a szerelmi szár fizikai leírását és nem részletezted az eseményeket, ahol ott volt, ennek örülök, mert többet szerintem nem igazán fogadtam volna be, de ez a személyes meglátásom.

    Tetszettek a leírások és a hasonlatok, amivel a körülményeket mutattad be. Nekem nincs bajom az egyszerű írással, időnként azt is szeretek olvasni, kikapcsolódásként, amikor nem akaszt meg a szöveg, hanem csak olvasok. Viszont a drog leírásánál tényleg túlzás volt egy mondatba annyit belesűríteni, az ott elég zavaró volt. A történetednél inkább a téma volt, ami miatt nem volt annyira kikapcsolódás olvasni, mert hát na. Drog. Sose könnyű erről, vagy bármilyen szerről olvasnom, ami az embert tönkreteszi, inkább felkavaró, sose értem egy ember miért nyúl ezekhez a dolgokhoz. Semmi se lesz tőle jobb, csak rosszabb!

    Szerintem ez a téma elbírt volna egy kicsit bonyolultabb mondatokat, vagy legalábbis több jelzőt vagy melléknevet, jobban ki tudtad volna fejteni vele a lány érzéseit is, a helyzetet, mindent. Ez is hiányzott nekem belőle, hogy a lány miért i került pontosan ilyen mélyre, ahol van, mit érzett, miért gondolja, hogy itt neki konkrétan vége. (Még ha nem is állt szándékában túladagolni magát.)
    A fentebb is kiemelt rész nagyon tetszett nekem is, amikor ezt írtad: "A háta olyan volt, mint egy kecses rajzvászon, ami csak a körmeimmel létrehozott absztrakt festményre várt." - na, ilyeneket még tömegével szívesen olvastam volna benne, kidíszítette volna a történetet.
    A másik része, ami kicsit felháborított, az az indok, amiért a két lány útjai elváltak. Pontosabban ahogy. Szertinem elég kis butaság volt csak így elhagynia, mert kicsi a hely és nyüzsgést akar. Amaz meg miért nem ment vele? Ez olyan gyerekes és indokolatlan "indok" volt, hogy kicsit értelmetlenné tette nekem azt, hogy következett ebből rögtön a drog. Valami durvábbal szerintem hitelesebb lett volna.

    Viszont az nagyon tetszett, hogy a jelen eseményeinél a lány aktuális vágyaihoz kapcsolódoan fűzted a régi emlékeket, egy kis átmenet volt a jelen és a múlt közt, ezt jól megoldottad. Aranyosak voltak a gyerekkori jelenetek, a lopkodás, a fürdés meg az ágyon ugrálás. Abban kicsit elvesztem, hogy hány évesek is lehettek, mert az eéső emlékekhez olyan 14 éveset képzeltem, még a fürdésnél is, az ágyon ugrálósnál meg amikor elhagyja, akkor simán 18-19-et is. De akkor felvetődik a kérdés, hogy laktak ök ketten kislányként egyedül egy házban, felnőtt nélkül? (Lehet túlgondolom, de én nekem így jött át. XD)

    A végén nekem ilyen kettős dolog jutott eszembe.
    1, Az alak, amit látott az még az előtt volt, mielőtt elájult volna és az a szerelme, ez tuti. (De hogy találta meg?) Még mielőtt elájult volna a túladagolástól. Aztán lehet megmentik és nem hal meg... ezt nem tudom.
    2, Meghalt a drogtól és a túlvilágon látja már az alakot, aki szintén a szerelme, így lehet arra következtetni, hogy meghalt ő is alamiért, ezért nem kerete, stb.
    De már csak a címből adódóan is, végül biztos meghalt szerintem Mina. Aztán lehet, hogy nem. :D

    Köszi, hogy megírtad, kíváncsi vagyok, hogy a következő zenére milyen témában hozol irományt. :)

    Vivi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsi a sok elírásért, nem olvastam vissza a kommentet. >< Remélem érthető azért.

      Törlés
    2. Szia!
      Itt is bocsi a késői válaszért! És azért is bocsi, hogy ilyen röviden írok vissza, de megint rohanok valahová és a tíz perces szabadidőmben válaszolgatok.
      Köszönöm a kritikádat, a továbbiakban odafigyelek az említett dolgokra! Egyébként furi számomra, hogy általában könnyebben elfogadjátok a yaoit, mint a yurit, pedig alapjáraton ugyanaz a lényege.. na mindegy:)

      Törlés
  5. Szia!

    Őszinte leszek, nekem tetszett ez a történet. Lehet, hogy én már a kijavított verziót olvashattam, de nem találtam benne annyi zavaró hibát, persze azért még vannak benne, de erről már írtak neked az előttem szólók.

    Nagyon tetszett, ahogy párhuzamba állítottad a jelen pusztulását a múlt boldog pillanataival, megadta a történet két pólusát, amelyek között ügyesen váltottál. A raktárban uralkodó hangulat teljesen jól átjött, szinte ott éreztem magam.

    Szerintem is jobb így, hogy a visszaemlékezéseket dőlttel szedted, még ha erre amúgy szavakkal is utaltál.

    Életszerű volt az alap probléma a lányok kapcsolatában, tetszett, hogy nem volt irreális és meseszerű, hanem egy ilyen hétköznapi dolgon csúsztak el, mint az unalom, ami valóban a legnagyobb szerelmeket is ki tudja hűteni.
    Szerintem amúgy bőven eléggé meg volt fogalmazva a történet, nem volt hiányérzetem ezek kapcsán. Bár az az ominózus mondat tényleg kicsit túl volt tolva, de szerintem csak mert annyira hangsúlyozni akartad, hogy egy drogosnak a szer a mindene.

    Összességében nekem tetszett a történet, különösen a dinamikája, bár tény hogy a kivitelezésen és az utómunkálatokon még van mit csiszolni.
    Szépen fogalmaztál és én a plusz jelzők helyett viszont egy megfoghatóbb dolgot szeretnék javasolni neked. Miszerint megfigyeltem, hogy nagyon pestiesen fogalmazol. Ez alatt azt értem, hogy rengeteg "a" névelőt használsz ha kell, ha nem. Ez ránk, pestiekre különösen jellemző, és sajnos sokszor az érzékiség rovására megy. Vannak mondataid, amiken rengeteget lágyítana, ha néhány névelőt elhagynál belőlük. Próbáld ki, hogy átírsz pár ilyen mondatot, és újra elolvasod ugyanazokat a sorokat. Hidd el,egészen más hatást tud kelteni. Sokkal könnyedebb, lágyabb lesz ugyanaz a mondat. Pl:
    "A vörös ajkát, a hosszú szempilláit, a pisze orrát csakis magamnak akartam." helyette: "Vörös ajkát, hosszú szempilláit, s a pisze orrát csakis magamnak akartam."
    Ugyanebben a bekezdésben: "A füle mögé tűrtem az arcába lógó hajtincset, majd megsimogattam a válla selymes bőrét." "Füle mögé tűrtem az arcába lógó hajtincset, majd megsimogattam válla selymes bőrét." Nagyon érzéki dolgokat írsz le, nagyon szépen,de a sok névelőtől olyan darabossá, durvává tud válni, ez a kis trükk segít lágyítani és még érzékibbé formálni ezeket a gyönyörű mondatokat.
    Sok sikert kívánok a továbbiakhoz, remélem nem bánod, hogy megosztottam veled meglátásaimat.
    Köszönöm, hogy elolvashattam ezt a tragikus szerelmi történetet!
    HH.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Itt is bocsi mindenért, amit korábban már felsoroltam!
      Örülök, hogy tetszett, és köszönöm a tippet! Érdekesnek találom a "pesties" jelzőt, mert erdélyi vagyok, bár valóban BP-n születtem, mégis Romániában nőttem fel, de a lényeget értem, és megpróbálok odafigyelni erre a hibára!

      Törlés
  6. Szia^^
    Legelőször a kérdéseidre válaszolva: Szerintem Mina meghalt, és csak hallucinálta Momo-t. Azt látta maga előtt utoljára, akit a legjobban szeretett. Nem igazán tudok ennek a történetnek happy endet elképzelni:-)
    Nekem nincs bajom az egyszerű írással, én is inkább úgy írok, egy-két mondat erejéig erőltetem meg magam néhány szép kifejezésselXD
    Lehet, hogy kicsit túl sokan, túl sok figyelemfelkeltő dolgot írtunk most le a kommentekben, de én is szeretnék egy olyan dologra rávilágítani, amit még az előttem szólók nem említettek meg. E/1-ben nem használtam volna a „lány” jelzőt Momo-ra, mert ez túl távolságtartó. Ezt maximum akkor lehet írni a másikra, ha épp akkor ismerkedtek, stb, de egyébként vagy a neve, vagy az „ő” és annak ragozott változatai a helyesek szerintem. Nem szeretnék okoskodni, csak én eddig ezt tapasztaltam temérdek regény elfogyasztása közben^^
    Szerintem nem volt rossz a történet. Jól megjelenítetted egy drogos cselekedeteit. De főleg a visszaemlékezős részek tetszettek. Hogy akkor még milyen gondtalanok voltak, és hogy az élet egyik percről a másikra hogy megváltoztat mindent…
    Azzal sem volt gond, ami miatt a lányok szakítottak. Rengeteg szerelem véget ér, és a legtöbb nem valami hű, de nagy okból, hanem pont azért, mert az egyik már nem azt akarja, mint a másik, már nem vágynak ugyanarra, stb.
    Összességében érdekes olvasmány volt, várom a következőt^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Itt is bocsi a késésért és a rövid válaszért!
      A kritikával nincsen bajom, örülök, ha kapok, mert legalább konkrétan rámutattok arra, hogy min kell változtatnom! Igyekszem mindent betartani, amit kihangsúlyoztatok!

      Törlés
  7. Szia :)
    Nah, hát le kell szögeznem nekem semmi bajom sincs a yurival. És nekem is tetszett.
    Nekem kicsit erős volt az első jelenet, de hát kinek mi. Tetszett, hogy pulzáló volt a történet, néha ezerrel forgott, néha lassú volt, pont ez volt a jó benne.
    A történet érdekes volt, egy dolgot viszont nem értettem. Két visszaemlékezésben is volt erotika (na már most engem nem zavarnak az efféle tartalmak) és szerintem nem vitte tovább a történetet. MAx ha azt akartad vele kifejezni, hogy Mina csak azért vagy együtt Momoval, mert a testére vágyik, de ez nem lehet, hiszen azt sugallta (inkább kiabálta) az írásod, hogy Mina nagyon szerette Momot még ha ezt ez a nagyvárosba vágyó lány nem is érdemelte meg.
    A vége ötletes volt, szeretem a nem lezárt sztorikat. Én úgy éreztem Mina meghalt, úgysem volt már kiút számára, és ha az ember drogfüggő általában tudja mennyi az amit elbír, de sztem ő direkt vetett véget az életének.

    Köszönöm, hogy olvashattam :)

    J. T. Wolfe

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Itt is bocsánaaat mindenért! Huh hányszor is írtam már ezt le?
      Juj végre valaki, aki legalább elfogadja. (nem értem ezt a kettősséget.. az egyik oké, a másik meg már nem..)
      A te tanácsaidat is megfogadom, máskor valamilyen más módon próbálom majd szemléltetni a szereplők kapcsolatát!

      Törlés
  8. Szia!
    Tőled is elnézést kérek, amiért csak most jutok el hozzád.
    Mit is mondjak... Utána kellett néznem ki is a két főszereplő, mert nem követem a Twice munkásságát.
    A másik, hogy én nem igazán kedvelem a yurit, így azért volt bennem egy kis ellenszenv ezzel kapcsolatban.
    De ettől függetlenül szépen fogalmaztál. tetszett, hogy bemutattad a jelent és a múltat is. Momot egy életvidám, kedves és ambiciózus lánynak ismerhettük meg, de a főszereplőnk nem nyerte el a szimpátiámat. A múltban hatalmas csodálattal fordult Momo felé és mikor elhagyta, megérthető, hogy ebbe a nyomorúságba esett. Viszont a visszaemlékezésből is olyan semmilyennek tűnt. Nem volt szellemes, vidám, ahogy ő is megfogalmazta, semmilyen. Furcsa is volt nekem, hogy nem küzdött azért, hogy visszakapja Momot, hanem csak úgy várta, hogy majd minden helyre jön. Ezért is fordulhatott a droghoz.
    Kérdéseidre válaszolva, szerintem nem valószínű, hogy Momo talált rá, hanem egy másik ember, aki majd segít neki és nem hagyja, hogy meghaljon, de ezzel nem biztos, hogy Momot visszaszerzi.
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Én is elnézést kérek a késői válaszért!
      ritkán látok yurit, ezért gondoltam, hogy ilyen történetet írok, bár a reakciótok után talán már kicsit bánom...
      Köszönöm a kritikát, véleményt!

      Törlés
  9. Szia!

    Nagyon-nagyon-nagyon-nagyon-nagyon sajnálom, hogy csak most jutottam el idáig =((

    Az a helyzet, hogy baromira utálom a tűket, így anyukám szabályosan elzavart a szobámba, hogy tegyem magam vízszintesbe, mert annyira lesápadtam, amikor a főszereplő belőtte magát a sztoriban. Szóval két részletben tudtam csak elolvasni, de nem bántam, mert ezt az írást vétek lett volna kihagyni.

    Nagyon tetszett a realisztikussága az írásodnak, arról nem is beszélve, hogy a rush-t is tökéletesen leírtad. Voltak indítékok, okok, következmények. Mina egyszerűen olyan volt, mintha nem csak egy novella főszereplője lenne, hanem valaki, aki tényleg él és tényleg lélegzik. Nem is tudok semmi rosszat mondani.
    Szerintem Mina a történet végén meghal, így értelmet nyer a sziluett, aki szerintem Momo lehet.

    Köszönöm az élményt! Örülök, hogy olvashattam ilyen történetet is!

    Pakkson

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Itt is bocsi, és sajnálom a tűs incidensedet:/ nem akartam ilyesmi hatást elérni.
      Örülök, hogy valaki realisztikusnak látja a szereplőket/ történetet, mert eddig a többség pont ennek az ellentétjét írta.:)
      Köszönöm a kommentedet!

      Törlés