2020. márc. 3.

Napfény


Music challenge: Highway to Heaven (English Version) - NCT 127

Sziasztok!

Most jöhetnék megint a megszokott szövegemmel, miszerint ismét gyenge lett az írásom (ami igaz is), de idő közben rá kellett jönnöm, hogy nehéz olyan challenge alkalmával elégedettnek lenni az elkészült novellával, amiben megannyi kiváló író vesz részt…
Szóval ez van, most ennyi jött össze, remélem azért valamilyen szinten élvezhető lett!



– Kim Haneul, ha ki mered tenni a lábad a házból, azt nagyon megbánod! – kiált utánam anya, lerohanva a lépcsőn. Minden egyes fok úgy döng, mintha egy felbőszült oroszlán szaladna rajtuk. Sietősen kapom hátamra a színültig pakolt hátizsákomat, s mielőtt édesanyám rám tehetné kiélezett karmait, kilépek a bejárati ajtón, az udvar előtti sötétkék furgon fele iramodva. – Az isten szerelmére, gyere vissza, amíg szépen mondom – áll meg a küszöbön, farkasszemet nézve velem. – Ha beülsz abba az autóba, többet haza se gyere – emeli meg fenyegetően az amúgy is éles hangját.
            A furgon ajtaja halk nyikorgással nyílik, és a következő másodpercben gondolkodás nélkül vetem magam a pokrócokkal teli hátsó ülésre, kizárva anya visongó toporzékolását. Johnny habozás nélkül lép a gázra, majd csak a kerekek csikorgása, az aszfalton hagyott fekete nyomok, és édesanyám megbotránkozó grimasza jelzi, hogy egykor ott jártunk.
– Azt hittem, vissza fog rángatni a házba – fordul az irányomba Chaewon, az ülésre térdelve. Jaehyun izmos karjával szorosan tartja a lányt, nehogy egy kanyar vagy hirtelen fékezés alkalmával leessen.
– Anyukád terminátor módba lépett. Ijesztő – szól hátra Mark az anyósülésről. Cipőjét lerúgva, lábait a kesztyűtartón pihenteti, aminek Johnny láthatóan nem örül, mégsem szól semmit.
– Csak aggódik miattam – helyezkedem el kényelmesen a megannyi takaró között. – Végtére is, ti mind rossz hatással vagytok rám – imitálom édesanyám jellegzetes hangsúlyát. Utálja a barátaimat, sőt egyenesen meg van győződve arról, hogy ez a kis csapat fogja tönkretenni az életemet, hiszen ha nem fordítom minden csepp időmet tanulásra, csupán újabb csalódása leszek a társadalomnak.
– Örülök, hogy sikerült lelépned otthonról – jegyezi meg Chaewon visszafordulva barátjához. Jaehyun vállának dőlve hagyja, hogy a fiú kedvesen átölelje. Hányni tudnék a cukormázas látványtól, de bármennyire is irtózom ettől a végtelen szerelemtől, még én sem tudom letagadni, hogy ők ketten tökéletes párt alkotnak.
– Én is örülök – húzódik apró mosoly az arcomra, ahogy balra pillantva végignézek a mellettem ülőn. Haechan most is azt az elnyúzott, szürke, Nirvanás pólóját viseli, amit annyira szeretek rajta, de ezt a világ összes kincséért sem árulnám el neki. A vöröses-barnás haja rendezetlen tincsekben omlik a homlokába, helyenként eltakarva sejtelmes tekintetét. Ahogy a furgon ablakán betörő fény megvilágítja a fiút, bőre már-már aranyszínre vált.

Ha nem vigyáz a szájára, előbb utóbb valaki meg fogja verni – a srácok folyton ezzel jellemezték Haechant. Pedig nem volt rossz, gonosz vagy goromba, egyszerűen az életet hatalmas mókaként, nagy kanállal falta, egyetlen pillanatot sem véve komolyan. A szöges ellentétem volt. Amíg én éjt nappallá téve gyömöszöltem a sokszor lényegtelen információkat és leckéket az agyamba, teljesen kifárasztva amúgy is megterhelt elmémet, ő elkövette a világ összes baromságát, szembe röhögve az élet szabályait. Azt hittem, hogy meg fogom ölni, már terveztem, hogy egyenként tépem ki minden hajszálát, majd addig ütöm egy kiskanállal, amíg bele nem őrül a tompa fájdalomba. Utáltam a bugyuta mosolyát, vékony hangját, idegesítő nevetését, de legfőképpen azt, hogy mindig tele volt energiával, le sem lehetett lőni. Ha a fiúk hátára ugorva próbálták visszatartani, ő az egész bandát cipelve rohant tovább.
            Akaratlanul is mindenkire átragadó vidámságát a világ végére kívántam, és minden egyes felbukkanása alkalmával egyre jobban nőtt bennem a méreg. A gyűlölet szenvedélye fortyogott bennem, s elérve a tetőpontot észrevétlenül váltott át valami egészen másba, egy megmagyarázhatatlan misztikumba. Mire ostoba módon felfogtam mi történik, már rég késő volt. Hiányzott a tréfás csipkelődése, a véget nem érő ugratása, a faragatlan humora. Folytonos tagadás ellenére a többiek is ráéreztek a bennem kavargó érzésekre, és kelletlenül neveztek ki bennünket a csapat második párjának. Hiába mutattam az ellenkezőjét, legbelül egy részem nem bánta. Haechannal lenni egy darabot jelentett a Napból, ami az egész életemet bevilágította.

A melegen fújó szellő mindannyiunk számára jelzi a nyár közeledtét, és bár nem mondjuk ki, mind érezzük a keserédes fuvallatot. Igyekszünk saját hangunkkal elnyomni a rádióból áradó zene dallamait, énekelve száguldva végig a sztrádán. Mark úgy tolja végig a rap részt, egyetlen ritmust sem vétve, mintha vérébe égett volna minden szótag, és befejezve a szólóját, hangos fütyüléssel vegyített vastapssal jutalmazzuk.
– Felkészültetek az éjszakára? – kérdezi Johnny, egy pillanatra lehúzva a zenét.
– Igen – mormoljuk együttesen.
– Nem hallottam!
– IGEN – kiáltjuk ezúttal, mire sofőrünk elégedetten bólint, maximumra tekerve a rádiót. Haechan olyan hangosan énekel, hogy tisztában vagyok vele, mire megérkezünk, már nem lesz hangja, de bármilyen megjegyzés helyett, büszkén mosolygok, hűségesen hallgatva az angyali hangját.
            A partra érve, egy meglehetősen árnyékos helyre telepszünk le, felállítva a sátrakat, és a kisasztalt, ami minden kiruccanásunk elkötelezett társát jelképezi. Régi, rozoga, de csodák csodájára az ezernyi megpróbáltatás ellenére is ugyanolyan megbízhatóan őrzi a dobozos söröket, mint évekkel ezelőtt. A nap az égbolt tetejéről figyeli, ahogy körbe ülve koccintunk, hatalmas, elégedett mosollyal az arcunkon. A tenger hullámzó hangja, és a felszínen tükröződő gyémánt fények nosztalgikus hangulatba sodornak, s végignézve az ismét összeverődött kis csapatunkon, úgy érzem végre hazaértem. Ennek a napnak tökéletesnek kell lennie.
            Johnny és Jaehyun a hússütési tudása a profikéval vetekedhetne, nem hiába váltak az idők során a banda önkéntes szakácsaivá. Chaewon büszkén szemléli barátja tevékenységét, folytonos dicsérő szavakkal dobálózva.
– Jöhet retró zene? – kérdezi Mark, a kormány mögött ügyködve.
– Naná! – emeli magasba a kezét Jaehyun.
– Michael Jackson – pattan fel Haechan, s mindegy varázsszóra szólal meg a pop királyának egyik dala. Haechan nevetve utánozza a példaképe mozgását, körbetáncolva a tábortüzet. Utánozni kezdem a fiút, mire Chaewon és Mark is készségesen csatlakozik hozzám a felhőtlen idétlenkedésben. Kész koncertet adunk az erre járóknak, amint a homokban való nehéz lépések közepette Haechan szabadjára engedi a hangját, s ezt követve barátnőmmel karöltve igyekszünk kipréselni magunkból valamit, ami sokkal inkább hasonlít ricsajra, mint valódi éneklésre.
– Ezt a tudásotokat közönség előtt ne hangoztassátok – mondja Jaehyun, amint befejezzük a produkciót. – Szörnyű volt. – Chaewon a vállába bokszol, majd azonnal puszit nyom a fiú homlokára.
– Nekem tetszett – emeli fel a hüvelykujját Haechan, és már várom a mondat végi csattanót. – Jól hoztátok a megkínzottak szerepét – fejezi be önelégülten a mondatát, hátra dőlve a homokban. Késztetést érzek, hogy egy velős megszólalással egyenesen a májába szúrjak, de helyette csak bugyután mosolygok a semmibe. Jól tudom, hogy az övé kell legyen az utolsó szó.
– Jövőre ugyanekkor, ugyanitt! – emeli magasba sörös dobozát Johnny, amit sorjában követünk, megpecsételve az elhangzott igéretet.
            Ahogy a Nap eléri a horizontot, majd a víz mögé bújva kis időre átadja trónját a Holdnak, úgy húzódunk mi is közelebb a tűzhöz, pokrócokba bugyolálva alkoholittas testünket. Johnny már jóformán kiütve piheg, félig lehunyt szemmel bámulva a lángokat, és Chaewon is a határait feszegeti, Jaehyun izomzatának és nagylelkű segítségének hála tud elvánszorogni a furgonig. Az emberfeletti állapotokat látva úgy döntünk, ideje lefeküdni. Hiába a sátrak védelme, mindenki ott alszik ahol éri, elfolyva a homokban, félig kilógó lábbal az autóban. A fejemre húzom vékony hálózsákom egy részét, hátha a teljes sötétség segít kikapcsolódni, de hiába hosszú percek forgolódása, túl sok gondolat gyötör, az agyam képtelen kikapcsolni, ezért csendesen elballagok a tábortűz egykori helyéig, s a még parázsló szenet kezdem piszkálni.
– Mennyire lehet hideg a víz? – töri meg a halk éjszakát Haechan most is vidám hangja.
– Próbáld ki – igyekszem feltüzelni az érdeklődését.
– Mi lenne, ha együtt próbálnánk ki?
– Megvesztél? – vonom fel szemöldökömet, nagyokat pillogtatva az egy helyben taposó srácra. Szinte felvillan az aurája annyira pezseg benne az energia.
– Hol marad a bátorságod, anyuci pici lánya? – villantja rám bosszantó mosolyát.
– Nem vagyok anyuci pici lánya – ingatom a fejemet.
– Bizonyítsd – dalolja, felém tartva a kezét. – Versenyezzünk a vízig.
– Ahogy akarod – iramodok meg váratlanul, eltekintve a fiú segítő karnyújtásától. Úgy iszkolok a homokban, mintha az életem múlna rajta. Nem hagyhatom Haechant győzni, az túl nagy öröm lenne számára, már-már királynak könyvelné el magát, földbe döngölve a fejemet. De nem csak az arca nagy, a lába is elképesztően gyorsan jár, minden egyes homokba mért dobbanással egyre közelebb kerülve hozzám. Gondolkodás nélkül vetem magam a vízbe, megelőzve a legnagyobb félelmemet. – Basszus! – kiáltok fel. – Ez kibaszott hideg – nézek le az alig bokáig érő hullámokra.
– Nem hiszem el, hogy tényleg berohantál a vízbe – tölti be hangos nevetés az éjszakát. Dühödten fordulok vissza, hogy szemre vegyem Haechan diadalittas, pöffeszkedő képét. Ökölbe szorított kézzel vonszolom ki magam a partra, s a fiú mellett huppanok a homokba. Megint a bolondját járatta velem, és nincs módja annak, amivel ezt visszafizethetném.
– Utállak – jegyzem meg hűvösen.
– Én is téged – vált kellemesebb hangnemre, ami akaratlanul is apró mosolyt vált ki belőlem. Bármennyire dühít fel az ökörségével, az érzéseim mit sem változnak. – Boldog évfordulót – suttogja. Kiráz tőle a hideg.
– Ne legyél morbid – forgatom a szemem.
– Szeretem ezt a helyet – kezd lábával köröket rajzolni a homokba, elengedve füle mellett a korábbi megjegyzésemet. – Azt hiszem, ez számomra a Mennyország.
– Ennek örülök – itatom fel a kézfejemmel a néma könnycseppet.
– Hé! Haneul – kiált a távolból Mark. Nem nézek hátra, tisztán hallom a lépéseit, tudom, hogy közeledik. – Jól vagy? – kérdezi, helyet foglalva mellettem, eltörölve a korábban formált apró köröket.
– Igen – biccentek. – Csak nem tudok aludni.
– Én sem. Hiányzik Haechan – dönti homlokát a térdére. – Nélküle nem ugyanolyan – markol bele a homokba, messzire hajítva a szemeket. – Te hülye! Remélem most jobb helyen vagy! És azt is, hogy nem kaptál ki még senkitől! – nevet halkan, elfolytva a feltörni készülő érzéseit.
            Titkon a minket őrzőre pillantok, s ahogy a hatalmas mandulaszemeivel védelmezően kémleli egykori legjobb barátját, a szívem valamelyest megnyugszik. Látod Haechan, már nem vagy itt, mi mégis téged ünneplünk, a napunkat most is a te fényed világítja be.

***

Igazi kihívást jelentett ez a szám, mert annak ellenére, hogy IMÁDOM, az ihlet nem akart kopogtatni az ajtómon, aztán mire mégiscsak megszületett az ötlet, nem tudtam úgy megírni, ahogy szerettem volna. Ez a novella két félkész ötlet összerakásából született, és idő közben
(meglepő módon) kissé elvesztette a dallal való szoros összefüggést…
Egyébként írás közben főként egy sorra koncentráltam, amit az angyali/démoni Haechan énekel  „and baby, I can’t leave you alone”. Imádom a hangját, és amikor első alkalommal hallottam a dalt, az állam egészen a földig zuhant ennél a résznél.

Jaj azt is megjegyezném, hogy magam sem tudom, miért használtam a srácok fellépő neveit a rendes helyett, de valamiért így esett jól lol. Meg a Haechan Full Sun-t jelent, amit felhasználtam itt-ott a novellában is, úgyhogy mégiscsak van valami összefuggés ebben.

Most pedig befejezném a mondandómat, mert már amúgy is össze-vissza írok… Bye!  

13 megjegyzés:

  1. Először is. HOGY TEHETTED?

    Másodszor. Nagyon könnyed, egyszerű kis olvasmány volt, könnyen lehetett vele haladni, nem találtam első olvasatra hibát vagy helyesírási problémát. Ami viszont eléggé zavart, az a formázása volt, ezek a behúzások nagyon nagyon a párbezédeknél, nem is egységes mindenhol, keresnem kellett, hol az eleje, most melyik sor jön. Tudom, a blogger nem túl kedves, ha szerkesztésről van szó, szoktam vele szenvedni. Szóval ez zavaró volt benne, megjelenésre.

    Vesszőhibákat találtam benne, helyenként hiányzik néhány. (Ebben még én is csak tanulok, mikor hova mennyit, szóval nem vagyok teljesen szakértő ebben amúgy. XD)
    Például itt: "A tenger hullámzó hangja, és a felszínen tükröződő gyémánt fények nosztalgikus hangulatba sodornak, s végignézve az ismét összeverődött kis csapatunkon, úgy érzem végre hazaértem."
    Szerintem itt kell az "úgy érzem után egy vessző. A "gyémánt fények", pedig egybeírva helyes. "Michael Jackson – pattan fel Haechan, s mindegy varázsszóra szólal meg a pop királyának egyik dala." Itt meg az nem "mindegy", hanem "mintegy". "Szinte felvillan az aurája annyira pezseg benne az energia." Itt az "annnyira" elé kéne egy vessző. "Remélem most jobb helyen vagy!" És itt a "remélem" után.
    Hirtelen ezeket vettem észre. Amit még megemlítenék, hogy nagyon sok benne a névelő, ez valahogy mindig visszatér, többeknél is, annyira szeretjük ezeket használni... Sok helyre nem is kéne, javaslom egyébként az elhagyásukat, ahol tényleg nem szükséges, mert nagyon darabossá teszi a szöveget. Én azt szoktam amúgy, hogy miután megírtam, többször átolvasom és sorra törlöm ki az "a", "az", és az "és" rengeteget. Még átfogalmazni sem kell sok helyen, anélkül is értelmes a legtöbb mondat.

    Nagyon chilles hangulat volt, ami átjött a novellából, olyan tipikus summer vibe.
    Ezért is ért olyan váratlanul a vége, először fel se fogtam, most mi van. Azt hittem rosszul értelmeztem eddig vagy te hagytál ki valamit, de aztán megértettem. Nagyon éles volt a váltás, nem tudtam rá felkészülni. Fájó megoldás volt. Ezt emelném ki a novellád legnagyobb negatívumaként, hogy ezt merted tenni. De mégis, szép elgondolás volt a kivitelezése. DE AKKOR IS!

    Jó, ez teljesen személyes, mert szerelmem.
    Örülök, hogy más is olyannyira imádja ezt a dalt, mint én és Haechant is. Csodálatos egy ember. És igen, az egész dal is, egyik kedvenc részemet kaptad el belőle. De akkor sem értem, hogy vagy miért--

    A szereplők nagyon szimpatikusak voltak, nyilván, hisz NCT!! Ennek külön örülök, hogy a többieket is onnan válogattad, plusz a lányok. Egyébként az eleje fele azt hittem, hogy a főszereplő lány komolyan gondolja-e ezeket a megölné, utálja, leszúrná dolgokat, ez nekem fura volt, adott neki egy kis pszichopata beütést, azt hittem, hogy ő fog valami kárt tenni. Egyénként arra kíváncsi lettem volna, hogy mi történt pontosan. És hogy lehetett mindenki ennyire boldog egy év elteltével is? Nekem szerintem nem ment volna... Karakterileg, viszont nem voltak annyira erősek nekem, leginkább csak Hecsit éreztem konkrétan, a többieket nem nagyon, hiszen legtöbben csak említésnek és kíséretnek voltak benne.
    Nos, ez egyszerre volt nyugodt, kellemes és fájó is.

    Köszönöm, hogy olvashattam, várom a következőt! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Hűha, hát a blogger tényleg szemét tud lenni, úgyhogy megpróbálom korrigálni a formázást… Telefonról nem is néztem, hogy hogy néz ki a felület, csak laptopról, és bár itt is látszik, hogy nem egységes… na de valahogy mindenképp megoldom!

      A vesszőkkel nem vagyok barátságban, néha túl sokat használok, máskor meg akaratlanul is kimaradnak, de megpróbálok mégegyszer átszaladni a szövegen, és javítani a hibákat, amiket felsoroltál! És igeeen, tudom hogy sok a névelő, de esküszöm hogy a korábbi felszólítások miatt már így is egy rakást kihúztam belőle, úgyhogy lassan de biztosan haladok ezen a téren is.

      Az MV-ből szerintem árad ez a summer vibe, amit én egyenesen imádok, úgyhogy muszáj volt felhasználnom ezt a hangulatot a novella során, de néhány helyen elszórtam pár morzsát a végével kapcsolatban is. Az én szívem is siratja Donghyuckot, és eleinte nem is ezt terveztem, de egyik ötletem sem úgy valósult meg, ahogy szerettem volna, így az egyik elejét összekevertem a másik végével és ez lett az eredmény.

      Haechan a kedvenc NCT tagom (pedig nehéz döntés volt, de beleszerettem a komisz kis fejébe), de elfogultság nélkül is hallhatja az ember, hogy milyen gyönyörű hangja van. Az a rész… awwh imádom.
      Azért boldogok mert ezt várja el tőlük az egykori moodmaker Haechan, bár azért ők sem robbannak ki az örömtől, lásd Mark kis megtörése a novella végén. Azt én is érzem, hogy nem igazán erősek a karakterek, és ez egy nagy gyengeségem, mert csak hosszú sztorikban vagyok képes tényleg megeleveníteni a szereplőimet, úgyhogy ebből a szempontból is van még mit tanulnom.

      Én köszönöm a kommentet!

      Törlés
  2. Szia^^
    Mint már írtam múltkor (szerintem pont neked), én nem vagyok jó a hibák kiemelésében, szóval azt meghagyom a többieknekXD Vagy azért, mert felületesen olvasok, vagy azért, mert sokkal inkább a történetre fókuszálok, mint másra.
    Felőlem tele lehet hibával egy írás, ha maga a történet jó, akkor megnyert az írója, ugyanakkor ha gyönyörűen van megírva, de a történet nem fogott meg, akkor nem számít, mennyire hibátlan. Ez nyilván rossz hozzáállás, de sajnos ilyen vagyok.
    Na de a lényegre térve: nekem ismételten nagyon tetszett, amit alkottál^^
    Amúgy lehet, hogy a bekezdések nem úgy működnek, ahogyan kellene nekik, viszont tök jó, hogy gondolatjeleket használsz kötőjel helyett, mert sokan utóbbival dolgoznak, pedig a hosszú, azaz a gondolatjel a helyes. (csak hogy mondjak valami „szakmai” dolgot is a történet elemzésén kívülXD)
    Szeretem, amikor mellékszereplőként más bandatagok is bevonásra kerülnek egy-egy novellába. Mivel nem volt olyan nagyon hosszú, szerintem nem lehetett volna jobban ábrázolni a karakterüket; de nekem az is elég volt, hogy ott voltak, és érezni lehetett az összetartozásukat.
    Ja, és a nyári hangulatot is imádom! Bárcsak minél előbb eljönne! Legalább az írásod kicsit meghozta a summer feelingetXD
    Végig élveztem azokat a sorokat, amikor a csapat a kocsiban szórakozott, aztán pedig a parton. El nem tudtam képzelni, mi lesz a vége, rendesen megleptél azzal, hogy Haechan valójában már nincs köztük.
    Szerintem abszolút jó dolog, hogy egy év elteltével összegyűltek, hogy úgymond megünnepeljék őt. Ez nem azt jelenti, hogy nem fájna nekik a hiánya, hisz az még 10-20 év elteltével is ugyanannyira fáj, mint az első napon, de sajnos az élet nem áll meg, nem kapjuik vissza a szeretteinket akkor sem, ha depresszióba zuhanva siratjuk őket évekig. Meg amikor a lány egyedül volt, nyilván szomorkodott eleget a szerelme elvesztése miatt; viszont a barátaival legalább sikerült kicsit felszabadulnia, együtt emlékezni a szép dolgokra, ami szerintem fontosabb a gyásznál…
    Szóval nekem bejött az egész hangulata, és még sikerült meg is lepned a végén, úgyhogy köszönöm, hogy olvashattam^^ Szerintem a novella javára vált, hogy két ötletet összevágtál.
    Várom a következőt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      De jó! Én úgy vagyok vele, hogy ha jó a történet, akkor nem veszem annyira észre a hibákat, vagy például a félregépelést meg az apró hibákat nem veszem túl komolyan, inkább a fogalmazásmód szokott igazán zavarni. De ezt most miért is írom?

      A bekezdésekkel komolyan nem tudtam mit kezdeni, próbáltam frissíteni, újra tördelni, de nem változott... remélem a következő posztomnál nem fog szivatni a blogger.
      A szereplőkről írt bekezdésed nagyon jól esett! Én is úgy gondolom, hogy mivel nem túl hosszú a novella, ennél jobban nem tudtam volna kidolgozni őket, és ha mindenkiről hosszú háttér leírást adok, úgy elveszti a történet a valódi lényegét.
      Nekem is hiányzik a nyár - pedig nem szeretem a napot... - de jó lenne ha lejárna ez a vírus dolog és minden visszatérne a normális kerékvágásba.
      Én is így vélekedem a gyászról! Megvan a csendes, szomorkodós része, de szerintem ha a szeretteink fentről néznek, biztosan nem azt kívánják, hogy sírva és szenvedve gondoljunk rájuk, hanem boldogan, valami jót, szórakoztatót téve az emlékezés napján. Ráadásul Haechan karaktere olyan kis szeleburdi a történetben, hogy ő pláne nem akar egy könnycseppet sem látni a baratai szemében.

      Köszönöm szépen a kommentedet, nagyon örülök, hogy tetszett a novella!

      Törlés
  3. Szia! ^^

    #SokNévelőGang, pacsi, én is annyit használok, hogy Dunát lehetne vele rekeszteni XD Na, majdcsak leszokunk róla.

    Rátérve a lényegre, szerintem (most sem) lett gyenge a novellád, nekem eddig minden körben nagyon tetszettek az írásaid, ez most sem volt másképp. Az elején pont arra gondoltam, hogy mennyire jól megragadtad a dal és a klip hangulatát is, mennyire nyárias, meg fiatalos; mennyire szórakoztató meg idilli, aztán bumm, minél közelebb kerültünk a végéhez, annál inkább olvadt le a mosoly az arcomról. xD

    A bekezdéseket én is észrevettem, a blogger határozottan egy kis mocsok, ha bekezdésekről van szó és néha felgyújtanám, annyit kell bíbelődni vele. xD

    Nagyon szimpatikusak voltak a karakterek, Hecsinek külön örültem, meg neki mindig örülök, mert Hecsi. Csak a vége:( Elszomorított. :(

    Őszintén szólva, én nem vettem észre a vessző hibákat, bár valószínűleg azért, mert a saját írásomban sem tűnik fel, csak nagyon sokadig átolvasásra, szóval engem sem ez, sem a névelők nem zavartak.

    Teljes volt a summer vibe, hiába borult kint az idő, mégis úgy éreztem, mintha már nyár lenne, vakáció és napsütés.

    Nekem ezúttal is nagyon tetszett az írásod, szóval ne stresszelj rá nagyon, én kimondottan kedvelem az írási stílusod és mindig kíváncsian várlak minden körben. uwu Köszönöm, hogy olvashattam! uwu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Próbálok leszokni, de nem megy az olyan gyorsan, ahogy szeretném:)) más írásában észre sem veszem a sok névelőt, így még nehezebb a dolgom!
      Ahhj ez nagyon megnyugtató, én mindig olyan semmilyennek érzem a saját írásaimat a többiekéhez képest, de örülök, hogy van akinek tényleg tetszik!
      Egyértelmű volt számomra, hogy Haechannal írok, és meglepett, hogy ennyien kedveljük a kis komisz srácot! Annyira imádnivaló!

      Igyekszem a legtöbbet kihozni magamból a következő körben is! Köszönöm a kommentedet!

      Törlés
  4. Szia!

    Hát én ezer hálát elmondok ezért, hogy NCT-vel írtál, ráadásul pont kiragadtad azt a személyt, aki mostanában a mindennapi életem egyik örömforrása. Pontosan ezért ez volt a kedvenc részem az egész novellából: Haechannal lenni egy darabot jelentett a Napból, ami az egész életemet bevilágította.
    Hát csodálatos volt elképzelni és annyirá rá jellemző, tényleg ezzel a mondattal lehet azt a fiút a legjobban azonosítani.

    Érdekes volt egyébként maga a téma, már korábban én is megragadtam ezt a Shinees írásommal, Szandi is írt már hasonlót, ahol egy olyan karakter elevenedik meg emberként, aki már nem él, vagy csak odaképzelik őt. Hasonló írások már voltak, de én egészen sokáig nem sejtettem, hogy ez ilyesfajta novella lesz, ezért mondhatni nem volt lerágott csont, másképp ragadtad meg ezt a témát. Bár igaz, hogy Szandiéban sem lehetett tudni, hogy végül a fiú őrangyal volt XD de talán te azokban a körökben nem is vettél részt.

    Egyébként tetszett maga a hangulat, ezen aztán tényleg lehetett érezni a nyarat és Hecsi is ilyen magától értetődő személyiség lett, hiszen szerintem a valóságban is hasonló lehet, ahogyan te leírtad. Amúgy az egyik kedvenc outfitem Hecsin az a Nirvanás póló, és már alig várom, hogy végre covereljen egy Michael Jackson dalt ;;
    Egy valami azonban szemet szúrt. Hát ez a leányka ha nem is gondolta komolyan, attól még elég sokszor tett morbid kijelentéseket, hogy mennyire utálja a hangját, magát a személyét, meg volt közte ilyen gyilkos hajlamú utalás is.
    "Késztetést érzek, hogy egy velős megszólalással egyenesen a májába szúrjak, de helyette csak bugyután mosolygok a semmibe."
    Először is fura volt, itt még nem tudtam hogy Hecsi nincs már velük, viszont így számomra egyenesen morbid, hogy egy halott emberről így vélekedik valaki. De itt is csak saját magamból kiindulva, mert például én világ életemben utáltam mama horkolását, aztán amikor már nem hallhattam többé, bármit megadtam volna, hogy újra halljam. Lehet ezek a dolgok csak nekem szúrnak szemet, nem mondom hogy vérlázító, meg gondolom fokozni akartad ezzel, hogy az olvasónak ne derüljön ki egyből a csattanó; bár számomra ez már néha sok volt.

    Habár Vivien észrevett néhány apró hibát, szeretnék még ehhez hozzátenni kettőt. Csak azért emelem ki, mert korábban is volt már erre a kettőre példa.

    "– Jövőre ugyanekkor, ugyanitt! – emeli magasba sörös dobozát Johnny, amit sorjában követünk, megpecsételve az elhangzott igéretet."

    Itt az ígéret hosszú i.

    " – Te hülye! Remélem most jobb helyen vagy! És azt is, hogy nem kaptál ki még senkitől! – nevet halkan, elfolytva a feltörni készülő érzéseit."

    Itt pedig ez a szó elfojtva lesz. Ilyenkor az 'elfojt' a helyesen írandó, mert valamilyen érzelmet vagy indulatot fojt el magában az ember, átvitt értelemben.

    Egyébként csak ismételni tudom magam, tetszett ez a novella, maga a hangulata, és hát maga Hecsi személye. Csodálatos az a fiú;;

    Köszönöm, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      NCT dalra csakis velük írhattam. Egyszerűen imádom őket, a zenei stílusuk nagyon közel áll hozzám, nincs olyan daluk, amit ne szeretnék! Most is loop-on van a Kick It, amikor először láttam az MV-t, szó szerint tátott szájjal néztem végig az utolsó jelenetet, ahol Haechan van középpontban, vezetve a csapatot.
      Egyébként szégyen szemre tényleg nem olvastam azokat a novellákat, mert nem vettem részt ezekben a körökben… :/ de majd pótlom!
      Nem akartam sokat változtatni a karakterek személyiségén, főleg hogy Haechan úgy tökéletes, ahogy van, azzal a kis dilis személyiségével, bűn lett volna átformálni. A kiemelt mondat tényleg kicsit erős lett így visszaolvasva, úgyhogy valamilyen módon korrigálni fogom! Lehet, hogy én vagyok ilyen morbid, de nekem komolyan vannak ilyen gondolataim egyes személyekkel kapcsolatban, bár az én baráti társaságom nagyon szurkálódó, folyton szivatjuk egymást, de attól függetlenül megvan a szeretet.
      Igyekszem kijavítani a hibákat! Köszi, hogy felhívtad rájuk a figyelmemet!

      Tényleg csodás ez a srác, én is nagyon nagyon szeretem!
      Köszönöm a kommentet!

      Törlés
  5. Szia!

    Ebben a történetben egy kellemes, baráti körben eltöltött napot mutattál be nekünk. A nyitó jelenet kicsit szöget ütött a fejemben, hogy miért tiltakozik ilyen hevesen a lány anyja az ellen, hogy elmenjen a lány a barátaival. Szinte meg kell őt szöktetniük, pedig elvileg rendszeresen töltik együtt az idejüket, így nem annyira értettem, hogy ez alkalommal, miért jött ez ilyen nehezen össze. Aztán a végére úgy döntöttem, hogy ennek bizonyára nincs nagy jelentősége, csak szülői aggodalom lehetett, ami valamiért most nagyobb teret kapott.

    A formázási és egyéb apró hibákat én most nem emelném ki, mert előttem már megtették.

    Tetszett a fordulat, engem teljesen meglepett a dolog, pedig újra elolvasva azért hagytál finom utalásokat, szóval ügyesen játszottál velünk.

    Összességében ez egy nagyon kellemes, igazi visszaemlékezős hangulatú történet volt egy igaz barátságról, amit még a halál sem tudott megszakítani.
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    HH.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Nem gondoltam volna, hogy az elején ekkora jelentősége lesz a veszekedésnek, meg az anyuka tiltakozásának. Annyi a lényeg, hogy az anyuka tipikus szigorú koreai nő, akinek a tanulás a fontos, és hogy a lánya később jó fősulira/ egyetemre jusson.

      Tényleg hagytam utalásokat, de visszagondolva írhattam volna többet is bele...

      Köszönöm a kommentet és a véleményedet!

      Törlés
  6. Szia!

    Azt hiszem ez a kör a váratlan fordulatok köre :D Teljesen ledöbbentem, hogy Haechan halott. Nagyon tetszett, hogy a végén ilyen váratlan esemény következett be, még ha szomorú is volt. Kicsit felrázta a cselekményt, és mélységet adott neki.

    Az elején én sem értettem, hogy miért ilyen az anyuka. A végén talán magyarázatot találtam rá. Mert gondolom ez is egy utalás volt a végkifejletre, hogy az anyuka nem szívesen engedi el a lányát, egy emlék bulira, talán féltésből, mert a lánya nagyon szerette Haechan.

    Talán a legjobban a hangulata fogott meg, kicsit visszatudtam emlékezni milyen volt mikor én ültem a Duna parton egy sörrel a kezemben, és csak csacsogtam össze vissza olyanokról ami akkor és ott annyira fontos volt számomra. Örülök, hogy olvashattam, vissza repített a tinikorom azon részére ami mindig melegséggel tölt el.

    Köszönöm, hogy olvashattam4 :)

    J.W.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Juuuuj de jó, akkor elérte a novella nálad a kívánt hatást!
      Végülis ez a megközelítés a helyes, az anyukák nagyon védelmezőek tudnak lenni.
      Nagy hangsúlyt fektettem a hangulatra, úgyhogy örülök, hogy többen is említettétek ezt pozitívumként. Múlt héten én is a dunaparton sörözteeeem! (aztán a korona miatt haza kellett utaznom... bleee) Örülök nagyon, hogy ilyen kellemes nosztalgia fogott el olvasás közben!

      Köszönöm, hogy írtál!

      Törlés
  7. Édes istenem. Hát engem megsirattál. Egyszerűen annyira sokként ért, hogy Hecsi már meghalt. Egyáltalán nem számítottam rá, és annyira jó, meleg, igazi hangulata volt az egész novelládnak, hogy teljesen megfagyott bennem az ütő, és rögtön előjöttek a könnyeim. Nagyon durván kiváltottad belőlem az érzéseket. Alig vártma, hogy jöjjön a csók, erre nem hogy csók nem jött!
    Az utálat és a szerelem között nagyon vékony határ van, és te ezt jól bemutattad, és szerintem azt is, hogy annak ellenére is mennyire megszerethetünk valakit x idő után a személyisége miatt, hogy amúgy mennyi dolog idegesít benne (pl a hangja).
    Amikor Hecsi mondta, hogy jól hozták a megkínzottak szerepét azon felnevettem. Felüdülés volt egy újfajta éneklős beszólást olvasni, nem a bár hangod van féle dolgokat :D
    A baráti társaság nagyon szimpatikusan lett megjelenítve, szívesen a részese lennék. Jajj meghát Chaewon mennyire szívesen lennék, beleolvadva Jaehyun karjaiba :$
    Annyira nem ismerem, hogy milyen Haechan, viszont mar olyan sokan írtatok vele, hogy biztos vagyok benne, hogy egy csodálatos ember, hiszen mind ugyanazzal a személyiséggel jelenítitek meg mindig. Még ígyis, hogy nem ismerem az onscreen személyiségét, biztos vagyok benne, hogy tökéletes leírás róla a "Haechannal lenni egy darabot jelentett a Napból, ami az egész életemet bevilágította.", hiszen pontosan így ismertettétek meg velem a music challenge alatt.
    Felkerül a Challenge kedvenceim közé ez a novella, mert tényleg egy igazi érzelmi hullámvasút volt számomra és magával repített teljesen.
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés