2020. febr. 12.

Álmodozók









Sziasztok!

Késve is posztolok, és idő közben teljesen eltértem az alaptól, ezért már a zene sem igazán kapcsolódik a történethez, szóval nem vagyok büszke erre az írásomra, de nem lehet minden tökéletes…

Remélem, hogy ezek ellenére találtok benne valami élvezhetőt!


Cím: Álmodozók
Műfaj: dráma

Szereplők: OC, Choi San (ATEEZ)






***

A szél fújta, erős hóesés elől menekülve, egy hatalmas betonépület elhagyatott földszintjén találunk menedéket. Az életünk börtönét jelentő árvaházból ellopott régi, áporodott plédbe burkolózva próbálunk némileg felmelegedni, nem törődve azzal, hogy a sárgás anyag, mely egykor hófehér volt, teljesen összepiszkolódik a por és sár lepte földön. Egészen közel húzódunk egymáshoz, hogy a testünk melege megvédjen a zord időben, s hogy a takaró mindkettőnket befedjen, San mégis gondoskodik arról, hogy alaposan bebugyoláljon, így számára csak az anyag széle marad. Hiába teszem szóvá, úgy tesz, mintha meg sem hallaná. Mindig ilyen gondoskodó volt.

A kopottas, helyenként szakadt táskája mélyéről sikerül kihalásznia egy már kissé ráncos almát, amit a vékony, piszkoszöld kabátján igyekszik fényesre súrolni. A barna haja rég le nem vágott tincsei az ében szemébe hullanak, eltakarva a különösen ívelt, rókaszerű tekintetét. Az arckifejezése komoly, úgy koncentrál a műveletre, mintha az élete múlna rajta. Könnyedén töri kettőbe a vacsorának szánt almát, és rövid pillantás után a kezembe nyomja a nagyobbik felet.

– A többi jól jön majd később – mondja, és megvárja, amíg beleharapok a gyümölcsbe, mielőtt ő maga is megkóstolná. – Kevés pénzünk maradt. Drágák voltak a vonatjegyek.
– Munkát kell keresnünk – állapítom meg, San pillantásában keresve helyeslést.
– Valahogy pénzt kell szereznünk, ez tény – bólint, megigazítva a takaró rám eső felét, egészen a nyakamig húzva. A vékony, csontos keze törődően ügyködik, mint a gyermekére vigyázó édesapa, pedig csupán két év van közöttünk. – De előbb be kell érnünk a városba.
– Mennyi van hátra?
– Tíz kilométer, talán kevesebb – harap nagyot az almából. Keserves éhséggel küszködve nyeli a falatokat, tisztán látom rajta, hogy ez a csekély ennivaló messze nem elég neki. Ő cipelte a csomagokat, és a fáradt perceimben még engem is maga után vonszolt, emberfeletti erővel szorítva a tenyeremet. Többet kellene ennie, táplálnia a szervezetét, különben beteg lesz. A városban minden meg fog változni.
– Holnap már végre Szöulban leszünk – jelentem ki, letörölhetetlen vigyorral az arcomon. A vidámság átragad Sanra is, a szeme mellett megjelennek a mosolyával járó aranyos ráncok. – Alig várom, hogy színész lehessek. A legmenőbb drámákban fogok szerepelni, és egy rakás pénzünk lesz. Annyi, hogy nem fogjuk tudni, mit kezdjünk vele.
– Majd nyitunk egy kávézót, ahol a város legjobb kávéját fogjuk árulni – folytatja a gyermekes álmodozást, reményteli hanggal mesélve a féltve őrzött vágyait.
– És lesznek benne kiskutyák – szakítom meg a gondolatmenetét a hirtelen jött ötletemmel.
– Bármi, amit csak szeretnél – simogatja meg kedvesen a fejemet, önszántából összeborzolva az amúgy is kócos hajamat. Elfelejtettem fésűt pakolni, és rengeteg más dolog is kimaradt a csomagunkból. Szöulban mindenfélét be kell szereznünk. – Az a legfontosabb, hogy bármi történjen, együtt kell maradnunk. Együtt erősebbek vagyunk – emeli meg kifejezően szemöldökét. Most az ő kémlelő szempárja keresi kitartóan a megerősítést.
– Nem hagylak magadra, San – válaszolok eltökélten, közelebb bújva a testvéremként szeretett fiúhoz. – Nekem csak te vagy.
– Ketten a világ ellen – mondja halkan, a szavakat füstöt öltő leheletbe burkolva a levegőbe engedve. Úgy iszom magamba a gondolatait, mint a legédesebb nektárt. Hiszen az eltökélt szavai mögött valós célok rejtőznek, amit kitűz maga elé, azt vérré vált izzadtság árán is eléri.


Bízom benne, a meglátásaiban, a terveiben. Azon az estén is félelem nélkül követtem a bizonytalanságba, amikor nyom nélkül elhagytuk az otthonunknak csúfolt menhelyet. A vér helyett minket egészen más köt össze, valami szorosabb, ami nélkül talán csak cél nélkül süllyednénk el a világ örvényeiben. A hamuból összekapart álmaink szőnek elszakíthatatlan kapcsot közénk, a semmiből formálva gyémántot.


***


Lángoló vörös rúzst kenve a kissé kiszáradt ajkamra készülök az éjszakára. Sosem tudom, hogy mire számíthatok, minden este őriz magában némi különlegességet, valamiféle rejtélyt, ami részben izgalmas, de valójában rettentően ijesztő.













A lányok már odakint várnak rám, kezükben, sorban egy-egy parázsló cigarettát tartva. Hűvös van, de a vastag kabátról szőtt álmaimról már rég lemondtam, túl sokat takarna belőlem. Belebújok a szűkös, helyenként szakadt bundámba, majd eltekintve a sarkamat sértő lábbelitől, kitipegek az utcára, a többiekhez.


– Csini ez a ruci – vigyorog rám az egyik lány. A vörös haja feltűnően virít az estében. – Honnan vetted? – nyitja szét a bundámat, alaposan szemre véve a rajtam levő sötét, testhez tapadó, nevetségesen olcsó ruhát.
– A sarki turkálóban. Hétfőn hoztak árut – próbálok rágyújtani, a kezem azonban túlságosan remeg a hidegben.
– Ezzel tuti sikered lesz – kacsint rám. – Csak feljebb kell tűrni – igazít a ruha alján, rövidebbre alakítva az amúgy is keveset takaró anyagot.


Sosem képzeltem így a sikert. Arról álmodtam, hogy egyszer színésznő válik belőlem, és végre kényelmesen élhetem az életemet. Azt hittem a nagyváros nyitott ajtókkal vár rám, számtalan lehetőséggel kecsegtetve. Hogy a sok nehézség után, elérve a vágyaimat, filmbe illő kanyart vesz a sorsom. Elhittem, hogy a koldus csemetéből valaha hercegnő válhat. A lakatok útvesztőjébe kerülve azonban, a magamfajta lányoknak csupán egy-két ajtóhoz adatik meg a kulcs. Közel sem azokhoz, amelyekről egy kislány álmodik. 


***


A lakótelepre érve az utolsó néhány métert már mezítláb teszem meg, a magassarkúmat a vállam fölött átdobva cipelve. Apró lábaimmal a friss hóban lépkedve kissé magamhoz térek a magába szippantó éjszaka bódításából. Ez az első hó idén. A szökés óta a hatodik.

A vállammal nekidőlve sikerül kinyitni a lakókocsi befagyott ajtaját. A leharcolt cipőmet a sarokba hajítom, amit a meggyötört bundám követ, és azonnal magamra öltöm a vastagon bélelt férfi kabátot. Hiába szaglászom, a gazdájának kellemes illata már rég eltűnt belőle, én mégis reménykedem.


A hűtőt nyitogatva, hamar elengedem a reményt, miszerint ha elégszer csapom be az ajtót, megjelenik valami ehető is benne. Csupán néhány dobozos sör, és egy romlásnak indult sajt éktelenkedik a rozsdának indult polcokon. A gyomrom hangosan korogva jelezi, hogy mégiscsak szükségem lenne ennivalóra a túléléshez, de hiába a szervezetem könyörgő hangja, nincs elegendő erőm ahhoz, hogy elvonszoljam magam a legközelebbi kisboltig. Reményveszetten vetem magam a jármű végében húzódó ágyba, a takarótenger mélyébe rejtőzve. A paplan alatt számolom az éjszakai keresetemet, nagy odafigyeléssel átnyálazva minden egyes bankjegyet. Ráeszmélve az összeg elkeserítően kicsi mivoltára, a cseppnyi életkedvem is elhagyja a roncsként funkcionáló lényemet. Sem a vörös rúzs, sem a kirívó öltözet nem képes felnőttes kinézetet varázsolni számomra, és hiába vagyok nagykorú, a kislányos külső hátrány az éjszakai pillangók hálóként magába szövő szakmájában.


Csüggedten döntöm a fejem a párnarengeteg közé, visszatérve az idők során megtanult bölcsességhez: amíg alszom, nem kell foglalkoznom semmi mással. Mégsem tudom álomra hajtani a fejem. Amint lehunyom a pilláimat, a lakókocsi ajtajának csapódása ver fel a nyugalomból. Kihámoznám magam a barlangom mélyéről, de nincs rá szükség, a fiú pillanatok alatt mellém fúrja magát, arcát a mellkasomnak döntve. Jéghideg érintéssel ölel körbe, vézna karjával teljesen magához szorítva. Nem szólal meg, csupán egy halk sóhajjal üdvözöl. Ha valaha haragudtam rá, már csak végeláthatatlan örömöt érzek, hogy újra láthatom.
– Jól vagy? – kérdezem a szőkére festett hajába túrva. Az arca beesett, a szeme alatt éjsötét karikák húzódnak, és ahogy végig simítok a hátán, zongorabillentyűként érzem minden egyes bordáját. A sovány testalkatából is rengeteget fogyott. Az sem lepne meg, ha könnyebb lenne nálam.  
– Minden rendben – suttogja. A néma hangja kissé rekedtes, mintha betegség gyötörné a harmatgyenge énjét. – Csak fáradt vagyok – simul hozzám szorosabban. A lábával csimpánzként akaszkodik a végtagjaimba, a tenyerével a hátamat markolja. Olyan, mint egy háborúból érkezett, viharvert kiscica.
– Három hétre tűntél el – bukik ki belőlem az engem rágó méreg.
– Sajnálom – válaszol halkan, a szemét mindvégig zárva tartva. Rettentően fáradt lehet.
– Hol voltál? Aggódtam miattad!
– Itt-ott – ránt vállat. – Kuncsaftoknál.

Velem ellentétben, San nem csak a női, de feminin külseje miatt a férfi kliensek figyelmét is felkelti, ezért számára ez a vétkes foglalkozás az ügyfelek szempontjából nem okoz nehézséget. Egészen előkelő, gazdag férfiak puccos hálószobájában is megfordult már, sőt többet is ajánlottak számára, mint egy egyéjszakás kaland.

– Sajnálom, hogy veszekedtünk – rendezgetem a tincseit, kisimítva a homlokába hulló hosszú, szőke szálakat. Bőrének bársonyát még az évek megpróbáltatása ellenére is kincskét őrzi. Valóban olyan, mintha egy selymes kisállatot simogatnék, aki a rémülettől menekülve bújik hozzám.
– Nekem kell bocsánatot kérnem, hogy elloptam a félretett pénzt – nyitja fel hosszú, koromfekete pilláit, egyenesen a szemembe nézve. Éjszínű, misztikus tekintete még ebben a megviselt állapotában is pillanatok alatt kényszerít nyugalmat a feldúlt valómba. – Visszaszereztem. Sőt, többet is.
– Ne tűnj el többször, rendben? Nem számít a pénz, csak ne szívódj fel – vizsgálom a vonásait, változást keresve rajta. Karcolást, sebet, bőrhibát, olyan apróságot, amit nem ismerek. San arca azonban semmiben nem tér el, ugyanazt a gyermeki bájt őrzi, a magasztos kisugárzást, mintha valóban hercegnek született volna.
– Már minden rendben van – erőltet mosolyt az arcára. Az orcáján megjelennek az apró mélyedések, amelyek végtelenül aranyossá teszik a küllemét. Sosem értettem, hogy képes magában hordozni ezt a kettősséget: az egyik pillanatban egy vonzó, csábító férfi, akinek lángot szór a szempárja, a következőben pedig egy édes kis óvodás, fülig érő a szájjal.
– Vigyázz magadra, jó? – kérlelem aggódó tónussal. Kétségbeesett édesanyaként tekintek az idősebb fiúra, tudva azt, hogy már nem szólhatok bele az életének minden részletébe. – Ne vegyél több szert.
– Le fogok szokni – tolja magát feljebb, hogy egy szintbe kerülhessünk. – Megígérem. – És én naivan hiszek neki, még most is, mindazok után, amin átmentünk. Ugyanúgy szippantom be a lágy hangjával átszőtt, kecsegtető szavait, mint évekkel ezelőtt. Ha nem tenném, teljesen elveszne belőlem a remény.
– Kibéreljük azt a kis helyet, megnyitjuk a kávézót, és végre itt hagyhatjuk ezt a környéket – vezetem végig ujjaimat az álla vonalán, odafigyelve a bőrének minden selymesen puha milliméterére. – A város legfinomabb kávéját fogjuk felszolgálni, és sütök süteményeket is, amiket a törzsvendégek kapnak ajándékba. Te leszel a világ leghelyesebb baristája, és minden egyes vendéget el fogsz varázsolni. A vállalkozás annyira sikeres lesz, hogy később megnyitjuk a második, harmadik, negyedik, sőt ötödik kávézót is – mosolygok a fiúra, miközben a nevetségesen ostoba elképzelésemet mesélem könnyelmű ábrándozással. Egy pillanatra visszarepülök a múltba, arra a hóviharos éjszakára, amikor a hidegtől remegve meséltük egymásnak a vágyainkat. Semmitudó gyerekekként vetettük magunkat a nagyvilágba, és az élet vihara kegyetlenül gázolt át rajtunk.
– Pontosan így lesz – biccent aprót. Hosszú ujjaival a derekamra markol, és kissé közelebb hajol hozzám, annyira, hogy az orra elérje az enyémet. Érzem, ahogy perzselő lehelete bizsergésre készteti a bőrömet. – Gondoskodni fogok rólad – súgja a szavakat a számra. Az ajka puha, és édes, mint a vattacukor. Azonnal elkábulok tőle. – Minden álmunk valóra válik.


Talán megváltoztunk, nem vagyunk gyerekek, már tudjuk, miből áll az élet. Egy dolog mégis a régi maradt. A lelkünk mélyén mindketten tudjuk, hogy bármi álljon az utunkba, bárhová sodorjon a sors, igazán csak egymásra számíthatunk. Senki sem képes összeszedni a lelkünk szilánkokra hullott darabjait, nincs ember, aki megértené a seb borította énünk agóniáját. Egymásban lelünk menedékre, megnyugvásra. Hiszen együtt indultunk el, együtt váltunk álmodozókká.  



17 megjegyzés:

  1. Szívszorító történet lett!!😢😢 Ennek ellenére nagyon tetszett.🤩😍 Szeretem a mélabút.😬
    Mint olvasó, azt mondom még így is, hogy azt mondod nem a legjobb írásod, csodálatosan ábrázoltad a szegénységet, a reménytelenséget és egyben az ábrándokat is. Mint író viszont azt mondom, az utolsó bekezdést törölném a francba. Nem kell elmagyarázni azt, amit előtte már szépen bemutattál. És utolsó mondatnak pedig tökéletes lenne az, hogy minden álmunk valóra válik (meg úgy is, hogy tudjuk hogy ez önámítás...vagy mégsem?) Ennyi lettem volna!
    És még mindig imádom, ahogy írsz.😘😘😘😍🤩

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm, hogy olvastad, és a kommentedet is!
      Így újra átfutva a történeten, lehet hogy én is törölném azt az utolsó bekezdést, tényleg jó meglátás ez! De már így utólag nem szedem ki, majd következő alkalommal több időt szánok a javításra meg az átolvasásra (mert most alig volt szabadidőm, így is csoda, hogy sikerült ezt kiszenvednem magamból haha).
      Örülök, hogy egyébként tetszett!

      Törlés
  2. Szia!

    Hu, nagyon elszomorított most ez a történet. Annyira megkedveltem a szereplőidet olvasás közben, és külön tetszett, hogy egy ilyen erkölcstelen foglalkozás mögé bújtattál két ilyen angyalt. Nem is tudok értelmet találni most a gondolataim között, annyira elvitt a történe az empátia irányába, hogy nem is nagyon láttam meg a történet hibáit, ami azért szerencse mert elég kritikus vagyok , de szerintem ebben a körben te megúszod a dolgot, mert elvarázsolt állapotban vagyok. :)
    Tetszettek a leírásaid, még a párbeszédek is, pedig azokkal kapcsolatban fenntartásaim vannak általában. Mondom én, hogy nem találok fogást rajta. :D
    De tudod mit,nem is fogok keresni, mert ez a történet így volt jó, ahogy volt. Nagyon megfogott és sokáig emlékezni fogok rá,érzem. Köszönöm az élményt!

    HH.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Őszintén szólva félve olvastam a kommentedet, mostanában elhagyott az a cseppnyi önbizalmam is, szóval bármit csinálok szép szóval mondva szarnak érzem sajna. De nagyon jól esett amit írtál, köszönöm szépen a kedves szavakat!
      Az a baj, hogy én is annyira megszerettem a szereplőket, hogy sajnálom, amiért csak egy rövidke novellát kapott a történetük :D

      Én köszönöm a kommentet!

      Törlés
  3. Szia!

    Szerintem az egyszerűbbel kezdem, ezen nem kell annyit gondolkodnom. Tetszett a szóhasználatod, szépen írtad a mondatokat, gondolatokat, egyszerű volt, de tettél bele helyenként olyan kifejezéseket, amik adtak nekik egy ívet és ezek külön tetszettek nekem. Észrevettem egy-két elírást, itt ebben a mondatban kétszer haszáltad az indult szót, de tudod te azt mással is helyettesíteni: "Csupán néhány dobozos sör, és egy romlásnak indult sajt éktelenkedik a rozsdának indult polcokon." És valahova befurakodott egy "a" vagy valamilyen betű, csak elvesztettem >< De ha zavar, akkor újra végigolvasva megtalálod. És a másik, amit megjegyeznék, hogy sokkal kevesebb névelővel még ennél is jobban hatnak a szép mondatok. Sokat használtál, talán fele ennyi is sok lenne, már korábban valaki írta valakinek kommentben, csak ismételni tudom: sokkal érzékibb lesz tőle. Akár a későbbiekre is jó tanács lehet, de szerintem próbálj meg kevesebbet használni, mert sokat számít, így picit megakaszt néha, elvesz a szép kifejezések adta értékből.

    A történetről pedig, több szomorú/depis/rossz témát is érintettél árvaház, prostituáltság, drog... Szóval egyik sem könnyű. Az eleje, mikor szöktek az tetszett, de én azt hittem, hogy más fog történni azután. Annyira kiemelted, hogy milyen odaadó, sovány, gyenge San, hogy tényleg vártam, hogy meghaljon... XD (bocsi, ez gonosz) De igen. Nekem úgy mélyebb lett volna a vége is, ha úgy alakul. Így inkább az volt bennem, hogy mennyire sanyarú dolog, hogy hat év alatt nem tudtad rendesentalpra állni. Miért nem találtak munkát? Valóban nem könnyű, de ennyire... Ez igazságtalanság, és én ettől inkább inderült leszek, mint szánakozó. De ez novelládtól független. Szerintem is jó lett volna úgy a vége, hogy "Minden álmunk valóra válik". Bár annak tükrében, hogy hat év alatt csak rosszabb történt velük (vagy ugyan olyan rossz, mint az árvaházban), üres reménynek tűnik.. Tesznek érte valamit? Mi fog változást hozni?

    Ilyen kérdeések maradtak bennem, kicsit naivnak érzem őket, akik vakon reménykednek, de nem keresik az eszközöket, amikkel elérhetnék a céljaikat. Erősen reflektlhat a mai emberek mentaltására, hogy nulla munkával mindent lábhoz akarnak kapni, még ha eleve szegények is a szereplők.

    Kicsit dühít, meg tetszett is azért, de közben mégis feldúlt, hogy felnőttként a könnyebb, de rosszabb utat választották. Még ha nem is volt szándékos.

    Köszönöm, hogy olvashattam!
    Várom a következőt! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Igeeeen, azt a mondatot én is észrevettem, csak pont olyan helyzetben voltam, hogy nem volt alkalmam kijavítani, aztán mire sorra került volna a dolog, elfelejtettem, hogy mit is kellene javítani, úgyhogy köszi hogy eszembejuttattad!
      Okés, igyekszem kihúzni a névelőket.

      Jaaaaj lehet, hogy tényleg hatásosabb lett volna, nekem mégsincs szívem megölni Sant, ahhoz túlságosan a szívembe lopta magát a karaktere. Az a helyzet, hogy nem akartam több háttérrel tömni a történetet, és valóban lehet, hogy úgy jött átt, mintha sosem dolgoztak volna (lehet igen, lehet nem..:)) ) én viszont abban a tudatban írtam a történetet, hogy két elveszett viatal-felnőtt akik nem kaptak megfelelő oktatást, mihez kezdhetnek magukkal annak érdekében, hogy e lehető legtöbb pénzt keressék.. közben pedig kissé letértek a helyes útról, de az álmuk még mindig megmaradt.

      Én köszönöm a kommentedet!:)

      Törlés
  4. Szia!

    Az elején eskü azt hittem, hogy szerencsétlen San meg fog halni és már előre szomorú voltam, hogy "nee Sannie:((", de végül erre nem került sor. xD

    Hat év hosszú idő és elképesztően kellemetlen tud lenni, ha az ember nem tud tovább mozogni és csak egy helyben topog. Ami nagyon megfogott ebben a történetben, hogy hiába telt el hat év, hiába tudták, hogy nagyon kicsi, jóformán semmi esély nincsen rá, hogy elérjék az álmaikat, mégis megmaradt bennük a remény. Rólam tudni kell, hogy tök mindegy, hogy mennyire tudom, hogy valami, amit nagyon akarok lehetetlen, a hülye remény miatt nem tudom elengedni, szóval rendesen bele tudtam képzelni magam a helyükbe.

    Tetszett az ellentét a karakterek személyisége és foglalkozása között. Mindegyikük alapjában véve egy ártatlan, kedves személyiség, ami a munkájukra semmiképpen sem igaz.

    Összességében nekem tetszett, elég sok komoly témát sikerült érintened vele. Köszönöm, hogy olvashattam és várlak a következő körben is! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Pedig eskü nem volt bennem semmi ilyesmi gondolat, hogy bántsam (ennél jobban) drága Sant.:))
      Én is ilyen vagyok, bármiről el tudom hinni, hogy elérhetem, és általában küzdök is a célért, legyen bármilyen hatalmas ostobaság haha.

      Köszönöm szépen a kommentet és örülök, hogy tetszett!:)

      Törlés
  5. Szia!
    Egész olvasás közben fenntartottad az érdeklődésemet, ahogy haladtam a történetben, úgy lett egyre kíváncsibb: kik azok, akik menekülnek? Miért? Mi elől? Mit dolgozik a lány? Miért kellett ezt a munkát elvállalnia? Hol van a fiú? Mennyi idő telt el?
    ezekre szépen, sorban kaptam választ.
    Szépen bemutattad a naiv gyermeki álmokat, az élet gyötrelmességét és örülök annak, hogy mindezek végére nem adták fel a reményt.
    Nekem a történetről azonnal Trouble Maker Now c. száma jutott eszembe, s így Hyunat és Hyun Seung-t képzeltem el.
    Összességében nekem tetszett, az egyetlen, ami zavart az a jelen idő volt - egyszerűen nem szeretek jelen időben olvasni és így írni sem.
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia

      Köszönöm a kommentet! Írás közben eszembe sem jutott az a zene, de most így utólag tényleg van benne hasonlóság. Most megyek és meg is hallgatom a régi szép idők emlékére, amikor még volt Trouble Maker...
      Ezt már több embertől is hallottam, hogy fura a jelen idő, nekem meg pont hogy a múlt szokott idegen lenni. Valamiért úgy érzem, jelen időben jobban megy a fogalmazás, de majd valamikor ráveszem magam, és megbírkózom a múlt idővel is!

      Törlés
  6. Sziaa.~

    Jajj, hát nekem ez az első, amit Tőled olvashattam és omg. Nagyon szépen vezetted le a történéseket, nincs semmi szájba rágva, nincs megakadás, nincs túl nagy rés, amit átugrasz és kérdések maradnak a levegőben.

    Több rész is volt, amit kiemelnék:
    1. "A hamuból összekapart álmaink szőnek elszakíthatatlan kapcsot közénk, a semmiből formálva gyémántot." - erre még szavakat sem találok, mennyire megtetszett.
    2. "... minden este őriz magában némi különlegességet, valamiféle rejtélyt, ami részben izgalmas, de valójában rettentően ijesztő." - ez annyira jellemző rám/nálam is, hogy alapjaiban véve elgondolkodtatott.
    3. " Elhittem, hogy a koldus csemetéből valaha hercegnő válhat." - Itt olyan keserűség fogott el a belátott vak remény megfogalmazása miatt, hogy meg kellett állnom egy pillanatra.
    4. "A lakatok útvesztőjébe kerülve azonban, a magamfajta lányoknak csupán egy-két ajtóhoz adatik meg a kulcs." - Bár ez közvetlen az előző mondat után van, mégis külön akartam szedni, mivel külön hatást ért el nálam. Míg az előzőnél elkeseredtem, itt ismét ráébredtem, mennyire le tud taglózni egy-egy költői kép & eszköz, szóval ismét elkapott egyfajta csodálat.

    Oké, menjünk kicsit a meredekebb részre. Akadtak elírásaid ("jelezi", "reményveszetten"), a vesszőt minden "és " elé odateszed, holott csak akkor kell, ha az "és" alárendelő szószerkezetet hoz létre, és nem mellérendelőt, pl. "Az ajka puha, és édes", "Csupán néhány dobozos sör, és egy romlásnak indult sajt". Meg az első mondatban van, hogy "szél fújta", azt helyesen egybe kellene írni, de még úgy is fura, inkább a "szélfútta" szót szokták erre alkalmazni.

    Összességében nekem nagyon tetszett az írásod - a naiv reménykedés; a keserűség; a megrekedéssel járó feszültség; szomorúság, az egymásra találás; az elfogadás, hogy ketten többek, mint egyedül... Szóval úgy minden. Féltem, hogy mivel Tőled még nem olvastam, így hogyan fogom megfogalmazni, ha nem tetszik, hiszen nem tudom, negatívra te hogyan reagálsz. De... Pozitívan csalódtam, szóval már most várom a következő körre a novelládat!

    Sumire

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Hűha, akkor üdv itt! Ez itt Kriszta elveszett író műhelye, ahová szenvedés árán kerülnek fel a novellák, azzal a gondolattal, hogy lesz ami lesz, csak ne belezzetek ki a kommentekkel, köszi szeri.

      De kedves tőled, hogy így kiemelted a mondatokat! Sokszor van az, hogy összejön egy ilyen vagány kis mondat, eztán bekezdéseken keresztül kínozom magam, hogy értelmeset írjak..:))

      Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszett, és igyekszem legalább ezt a szintet tartani valamint javítani a hibáimon. Légyszi légyszi ne legyenek nagy elvárásaid, éppen nincsen semmilyen önbizalmam, szóval nem tudom mit sikerül összehozni a következő körre:)

      Törlés
  7. Szia^^
    Kár volt aggódnod, mert azt kell, hogy mondjam, eddig ez az írásod tetszett a legjobban, pedig sokáig az első körös vitte a prímet. Sőt, ebben a körben ez volt az egyik kedvencem!
    Kis elírások, kisebb hibák vannak benne, de engem ez nem érdekel, ha a történet jó, és ez az volt^^
    Kezdjük azzal, hogy árva gyerekekről volt szó, akik valamiért a gyengéim, szóval már ezzel levettél a lábamról.
    Nagyon kedves volt az a kép, ahogy a szökésük után megosztoztak az almán, álmokat szőttek arról, mit fognak csinálni, ha Szöulba érnek. Persze éreztem, hogy sajnos ez nem fog olyan könnyen valóra válni, de nagyon szerethetőek lettek a karaktereid, úgyhogy drukkoltam nekik, hogy ha nem is jönnek össze a dolgaik, legalább ők ketten maradjanak meg egymásnak.
    Elszomorító, ugyanakkor várható volt, hogy mivel nem megy az olyan könnyedén, hogy meggazdagodnak, prostitúcióval keresték a pénzt. Szörnyű, amikor valaki erre a „munkára” kényszerül. Bár egy idő után szerintem már annyira belefásulnak, hogy már semmi sem számít nekik.
    Megdobbant a szívem, amikor San és a lány újra egymásra találtak. Mert akármilyen nehéz is az élet, ha van valaki, aki melletted áll, minden könnyűnek tűnik. És ők ketten nagyon különlegesek voltak egymásnak.
    Bár nem lett happy end a vége, amit sajnálok, mert happy end függő vagyok, kimondottan szomorúnak sem érzem, mert együtt képesek lesznek kibírni az élet csapásait. És őszintén remélem, hogy a jövőben sikerül megnyitniuk azt a kis kávézót, csak az már nem fért bele a novellába:-) Örültem, hogy a sok megpróbáltatás ellenére továbbra is tudtak álmodozni, hisz sokan a csalódásoktól, kiábrándulástól már nem bíznának abban, hogy jobbra fordulhat az életük.
    Szerintem egyébként a dalhoz is passzolt.
    Nagyon tetszett! Köszönöm, és várom a következőt^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Jaj jesszus ne mondj ilyent, mert még a végén elhiszem! Én mindig úgy vagyok vele, hogy a fejemben szépen összeáll a történet, aztán amikor le kellene írnom, akkor egytizede marad annak, amit elképzeltem, ezért posztoláskor olyan "ehhhh... hát nem lett nagy szám" érzésem van. De örülök nagyon hogy tetszett, ez egy kicsit fel is dobta most a hangulatomat, meg az önbizalmamat.
      Azért hagytam nyitott véget, mert valójában én is azt szeretném, hogy sikeresek legyenek, és kitörjenek a szegénységből (az elmémben már le is élték a boldog kis életüket), csak ugyebár ez már nem fért bele a novellába, mert nem akartam az örökkévalóságig húzni a sztorit.

      Én köszönöm a kommentet, és a bíztató szavakat!

      Törlés
  8. Szia!

    Hát bevallom, nem véletlenül hagytalak téged legutoljára, még azt is mondhatni elkerültelek, mert azt hiszem főszereplője voltam annak, miért lett kevés önbizalmad. De azt kell mondjam, hogy jót tett neked ez a "koppanás", mert most sokkal szebben írtál, én nem vettem észre hibákat, és életre kelt az egész novellád - amit én az előzőben hiányoltam, bár nem írtam le, mert így is túl keménynek hatottak a szavaim.

    És ezt ki is fejtem, hogy miért gondolom úgy, ez életre kelt: míg a másik olvasásánál nem éreztem semmit, itt valósággal dühös voltam a szereplőidre. Valószínűleg ez az én mentalitásomnak köszönhető, de egyszerűen nem tudok ezen túllendülni, mert hát ha valamit megtanít ez a rohadék élet, az az, hogy mindig van más út. Így én nem sajnáltam őket, olvastam többen is azt tették, de én mérges voltam rájuk, hogy x év után nem tudnak más munkát találni, hát még a meki is jobb lenne!XD Viszont szerintem ez a legjobb dolog, ha egy olvasóból ki tudsz váltani érzéseket - legyenek azok bármilyenek is. Én legalábbis soha nem gondoltam úgy, hogyha valaki ideges lett a karakteremre az negatív lett volna, neked sem így írom, sokkal inkább pozitív ez. Nagyon nem az én témám ez a drog meg prostitúció, de azért örülök neki, hogy így ragadtad meg ezt, hogy a karaktereid ilyen álmodozóak.

    Nagyon szép mondatokkal és hasonlatokkal éltél, amiket Sumire is említ, csak ismételni tudnám őt. Az előzőben is megvolt már ez, viszont itt most látom, hogy jobban odafigyeltél ezekre, többször is, aminek én nagyon örülök.
    A végén nem értettem azt a sok skinshipet, amit beleírtál a fiú és a lány között, tisztára olyan érzésem volt, mintha a leányka szerelmes lenne San-ba, pedig szerintem annak jót tett volna egy kis nyersesség, ha csak mondjuk megölelik egymást és úgy maradnak; említed is benne, hogy a lánynak olyan San mintha az édesanyja lenne, viszont nekem úgy hatott néhány helyen mintha többet érezne iránta. Persze, azért valamilyen szinten megértem, hogy kb csak ők adnak egymásnak szeretetet, mert hát milyen sorsuk van - de akkor meg visszatérek az elejére, ez egy ördögi kör.

    Örülök neki, hogy visszatértél és annak is, hogy tudtál fejlődni az előző hibáidból, még ha most nincs túl sok önbizalmad is. Remélem majd az is visszatér, hajrá!^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Bocsi, hogy csak most válaszolok, de egy ideje nem jártam a blogon.
      Nem feltétlenül voltál te az önbizalmam rombolója, ez csak ilyen visszatérő motívum nálam, néha minden oké, máskor meg lehangolt vagyok, és elégedetlen magammal szenben.

      Köszönöm a kommentedet, és örülök, hogy ezúttal jobban tetszett a novellám.
      A "leányka" szerelmes Sanba, jól érezted (hiszen olyan édes teremtés San - nem csak a történetben - hogy én is oda meg vissza vagyok tőle), bár az ő kapcsolatuk kicsit bonyolult, mert jóformán egymást nevelték fel az évek során.

      Én is reménykedem, hogy visszaszáll belém az ihlet meg az önbizalom, mert most épp egy roncs vagyok.

      Törlés
  9. Szia!

    Maga a történet elég szívszorítóra sikerült, elvégre megmutatta, hogy egy gyerek álmai hogy tudnak kvázi teljesen összedőlni. Nagyon sajnáltam a két főszereplőt, a történet végén pedig úgy éreztem, hogy már egyikük sem reménykedik igazán abban, hogy bármi jobb lehet, hiába mondogatják.

    Láttam a novella elején, hogy nem igazán vagy büszke erre az írásodra, pedig szerintem lehetnél. Nagyon egyben volt, egy pillanatra nem akadtam meg, és szerintem remekül fogalmaztál végig, az pedig, hogy az eredeti ötleted némileg átírta magát, szerintem mindenkivel előfordul. A dalt így is fel tudtam benne fedezni, szóval igazán nincs mire nem-büszkének lenned ^^

    Köszönöm az élményt!

    Pakkson

    VálaszTörlés